Kingdom Come: Deliverance mělo původně být jako Red Dead Redemption, akorát s meči, prozradil Daniel Vávra

Na první pohled Kingdom Come: Deliverance zrovna nepřipomíná hit od studia Rockstar, Red Dead Redemption. Obě hry jsou odlišné zasazením (středověk proti westernu), ale také žánrově (RPG proti akci). Přesto byl tento titul s otevřeným světem pro pražské vývojářské studio Warhorse jednou z nejvýznamnějších inspirací.

Na herní konferenci Reboot Develop 2018 to prozradil hlavní designér Kingdom Come: Deliverance, Daniel Vávra. “Chtěl jsem udělat hru, která by byla lidská, jak je to jen možné. V jádru jsem hru popisoval jako Red Dead Redemption s meči,” vzpomíná na dobu, kdy s prvními nástřely a prototypy hry obcházel vydavatele.

Od této doby však až do vydání uteklo hodně vody a z Kingdom Come: Deliverance se nakonec stalo historické a realistické RPG, ve kterém je důraz kladen na zdánlivě banální každodenní úkoly. A také na historickou přesnost, kvůli které tvůrci museli zaměstnat řadu expertů, aby nedopadli jako hollywoodští filmaři. Hodnověrné zobrazení každodennosti je totiž nesmírně obtížné.

Studio dělalo maximum, aby v zásadě jednoduché úkoly zinscenovalo takovým způsobem, že hráče zaujmou a budou je bavit. Také proto nakonec vývoj netrval plánovaných 18, nýbrž 48 měsíců. Jen samotné napsání questů si vyžádalo 20 měsíců.

Vávra také prozradil, že to se hrou zkoušel už v roce 2009. Peníze sháněl u různých investorů i docela pochybných osob, ale neuspěl. Byla to zrovna doba finanční krize a také trochu herní krize, protože se tehdy přestávalo věřit velkým konzolovým hrám a málokdo dokázal odhadnout, co z nich bude.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na