Kolik opravdu stál vývoj Kingdom Come: Deliverance? Máme přesná čísla, 750 milionů to nebylo
V aktuálním vydání magazínu Forbes se objevilo velmi zajímavé číslo týkající se nákladů na vývoj českého herního hitu Kingdom Come: Deliverance. Hra podle něj stála 750 milionů českých korun.
Dosud se přitom vycházelo z toho, že vývoj Kingdom Come: Deliverance přišel na 200 až 300 milionů korun. Rozdíl mezi oběma údaji je značný. Informaci z magazínu Forbes převzala další česká média a dokonce řada zahraničních, aniž by se jí pokusili ověřit.
Nám se však tato částka přeci jen nezdála, protože odporovala dokonce vyjádřením představitelů vývojářského studia Warhorse, kteří někde u půlmilionu prodaných kopií začali hovořit o tom, že se hra zaplatila. To by ovšem v případě nákladů ve výši 750 milionů nebylo možné. Odpovídalo to právě nižšímu odhadu.
Podívali jsme se proto přímo do účetních závěrek společnosti Warhorse, které jsou k dispozici za roky 2012 až 2016. V obchodním rejstříku zatím chybí závěrka za rok 2017, která dorazí zřejmě až za několik měsíců. Přesto si můžeme udělat velmi dobrý obrázek o tom, kolik Kingdom Come: Deliverance opravdu stálo.
Náklady za jednotlivé roky (v tisících Kč):
- 2012 – 15 167
- 2013 – 19 262
- 2014 – 51 000
- 2015 – 55 830
- 2016 – 80 641
- 2017 – 80 000 (odhad)
Celkové náklady za vývoj v období pěti let (2012-2016) činí 221 900 000 Kč. Je vidět, že v roce 2016 náklady vzrostly, což může být dáno zahájením prací na nákladných položkách jako je například dabing, případně pořízení dalších technologií. Tyto náklady zřejmě pokračovaly i do roku 2017, a tak počítejme rovněž s 80 miliony. Mohlo to být samozřejmě o něco více, ale i méně. Vývoj prodejní verze hry byl ukončen v roce 2017, kdy bylo třeba odevzdat finální konzolové verze pro kontrolu kvality. Určité náklady má však Warhorse stále, protože pro Kingdom Come: Deliverance vyvíjí opravy – prodejní verze totiž byla velmi chybová.
Kvalifikovaným odhadem docházíme tedy k závěru, že vývoj verze Kingdom Come: Deliverance, která šla od obchodů, stál 302 milionů korun. Přibližně 35 miliony korun na něj přispěli fanoušci v rámci kampaně na Kickstarteru. Zbytek doplatil investor Zdeněk Bakala, který se dnes raduje ze slušných prodejů, z nichž je patrné, že se mu investice vrátí několikanásobně.
Naprosto zcestné informace magazínu Forbes bohužel dosud nikdo z Warhorse nedementoval ani je redaktoři neuvedli zpětně na pravou míru.
říká to i nškolik vývojířů z WH, že to stálo přes 700
Ja nevim asi preklep ale upravte si jednotky. Kdyz pisete castky za jednotlive roky v milionech tak by to melo byt asi takto:
2012 – 15,167
2013 – 19,262
2014 – 51,000
Zbytek zvladnete 🙂
Nevím jak je fundovaný autor článku v účetnictví, ale pokud jsou číselné údaje zobrazeny jako tisíce a vyjadřují milióny, tak má být napsáno: náklady v tisících!