Měla to být budoucnost internetu. Ještě dnes má Second Life stovky tisíc hráčů

Když v roce 2003 vyšla online hra Second Life, byla z mnoha stran popisována jako budoucnost internetu. O 14 let později to ale vypadá o poznání jinak. Second Life je pro mnohé už minulostí, zdaleka však není mrtvý. Stále ho hraje 600 000 hráčů.

Toto číslo je ale relativní, protože není známo, nakolik jsou tito hráči aktivní – zda hru zapnou každý den nebo jednou měsíčně. Do nějaké míry však jde o aktivní účty.

Klesající trend

Vrchol zaznamenal Second Life už v roce 2007, tedy před deseti lety, kdy se počet hráčů vyšplhal přes milion. Na více nikdy nedosáhl a počet hráčů začal stagnovat a postupně klesat. Tento trend ale není tak rychlý, jak by mnozí předpokládali.

Second Life měl za cíl stát se jakýmsi “druhým virtuálním životem” pro lidi, kteří se v něm mohli realizovat nejrůznějšími způsoby. Například vytvářet složité architektonické komplexy, zakládat firmy, obchodovat apod. V dobách jeho největší slávy se hodně mluvilo také o používané virtuální měně Linden dolarů, které lze měnit za skutečné peníze. Vydělat se dají třeba prodejem virtuálních předmětů nebo pozemků.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na