Microsoft Flight Simulator se konečně vrací. Nabídne neskutečnou grafiku
Ještě v dobách, kdy byla společnost Microsoft výhradně synonymem pro programy Windows a Office a do her příliš nefušovala, začala s vývojem leteckého simulátoru, který se nakonec stal jednou z kontinuálně nejdéle vyvíjených her. V 80. a 90. letech vycházel nový díl Flight Simulatoru každý druhý rok a byl jen málokdo, kdo ho tenkrát alespoň nevyzkoušel.
Nové tisíciletí už simulátoru s hyperrealistickou (vždy na svou dobu) grafikou a propracovaným simulačním modelem tolik nepřálo, a tak se stalo, že od Microsoft Flight Simulator X z roku 2006 nevyšel žádný další díl. Proto se jedním z největších překvapení letošní E3 2019 stalo oznámení Microsoft Flight Simulatoru. Jak už název bez jakýchkoliv dodatků napovídá, půjde o restart série ve zcela nové technologii.
Návrat k PC hraní
Phil Spencer, který v Microsoftu zodpovídá za herní projekty, prozradil, že nový Flight Simulator je příkladem návratu jeho společnosti k PC hraní. Ten už byl v historii softwarového giganta avizován několikrát, ale v posledních letech to přeci jen vypadá, že vedle své konzole Xbox hledí také na blaho PC hráčů.
Autoři Microsoft Flight Simulator uvádějí, že nový zástupce má sérii posunout dopředu, nikoliv ji jen obnovit. “Chceme toho docílit předěláním technologií, spoluprací s komunitou a partnerstvími napříč průmyslem,” uvádí tvůrci. “Chceme nabídnout nejlepší zážitek z letecké simulace.” Inu, to by v jejich situaci řekl asi každý, ale při pohledu na první video a obrázky to opravdu vypadá, že do tohoto projektu jsou investovány nemalé prostředky.
Neuvěřitelná míra detailu
Grafika Microsoft Flight Simulatoru je totiž skutečně dechberoucí. Phil Spencer se pochlubil, že jen krajina a prostředí byly vygenerovány s pomocí 2 petabajtů reálných geografických dat. V traileru jsou k vidění zasněžené vrcholky hor, pusté pouště a rušná města. To vše vypadá neskutečně detailně a realisticky. Měřítko je obrovské, ale zaznamenat můžete i příjemné detaily jako hejno růžových plameňáků nad oceánem.
To samé lze říct o počasí. Atmosféra momentů, kdy dopravní letoun zalétává do bouře lemované blesky, je těžko popsatelná. Každý, kdo má rád údery deště do pilotní kabiny, si zde přijde na své.
Flight Simulator jako arkáda?
Přestože nové díly Flight Simulatoru nějakou dobu nevycházely, série se stále těší velmi věrné komunitě fanoušků. Ta je z oznámené novinky na jednu stranu pochopitelně nadšená, ovšem fakt, že hra míří také – a možná primárně – na Xbox, zaznívají rovněž obavy, aby celý projekt nebyl jen naleštěným pozlátkem, které ztratí své zaměření na realistickou simulaci.
Microsoft zcela jistě neinvestuje miliony dolarů do hry proto, aby se zavděčil věrné, ale stejně dosti omezené komunitě. Je jednoznačné, že bude chtít přilákat nové, příležitostné hráče a že v určité podobě bude Microsoft Flight Simulator muset být arkádou. Zároveň jsou ale tvůrci dostatečně chytří na to, aby těm, kdo po tom touží, nabídli možnost užít si nekompromisní zážitek z letu.
Microsoft Flight Simulator vyjde v příštím roce a nedivili bychom se, kdyby vedle PC a Xboxu One zamířil také na chystanou konzoli nové generace, která vzniká pod názvem Xbox Project Scarlett.
Microsoft Flight Simulator je součástí takzvaného Insider programu, do kterého se mohou zájemci registrovat a spolupracovat s vývojáři na vývoji simulace, zážitku či nejrůznějších služeb. Insideři dostanou přístup do technické alfaverze a betaverze a na základě hraní poskytnou tvůrcům svůj feedback.
Komentujte