Microsoft zastavil výrobu kamery Kinect. Další neúspěch?

Když v roce 2009 Microsoft poprvé představil zařízení Kinect, tehdy ještě pod pracovním názvem Project Natal, pro svou konzoli Xbox, vypadalo to jako jasná cesta do budoucnosti. O osm let později však americký kolos potichu končí s jeho výrobou. Je to další neúspěch ve stylu telefonů Lumia a operačního systému Windows Mobile?

Jak se to vezme. Když Kinect vstupoval na trh, panovala mu zrovna konkurenční konzole Nintendo Wii, která měla pohybové ovládání založené na snímání kamery zabudované v základu. Microsoft tedy reagoval na tehdejší poptávku hráčů a dá se říct, že v první fázi uspěl. Pro konzoli Xbox 360 se prodalo celkem 35 milionů kusů Kinectu. Úspěch je ale i v tomto případě relativní – podle odhadů přišla firmu reklamní kampaň na ohromujících 500 milionů dolarů. Byla to tedy do značné míry i sázka na další verze pohybového ovládání.

V případě aktuální konzole Xbox One byl Kinect jako velký tahák součástí standardní výbavy. Co se zprvu jevilo jako skvělý tah, se později ukázalo být pověstnou koulí u nohy. Konkurenční Playstation 4 totiž díky absenci pohybového ovládání dokázala být výrazně levnější. A potvrdila se úvaha Sony, že hráči preferují klasické ovládání pomocí gamepadu.

Kinect našel různá využití

Microsoftu tak nezbylo nic jiného než cesty Xbox One a Kinectu opět rozdělit a začít je prodávat samostatně. Jak vidno, z této rány už se Kinect nevzpamatoval a jeho prodejní čísla neustále padala. V poslední době této technologie využívalo stále méně her.

Teď tedy končí, byť s tradiční douškou, že technologie jako taková se neztratí a bude využita v rámci virtuální reality Hololens, kterou Microsoft už nějakou dobu chystá.

Společnost, která vyvinula 3D technologii kamery Kinectu, byla v roce 2013 koupena firmou Apple. Ta její know-how využila v rozpoznávání obličeje na iPhone X. Ale i původní Kinect si našel nečekaná využití. Kupříkladu Jižní Korea technologii využívá ke kontrole demilitarizované zóny na hranici se Severní Koreou. Kamera zjišťuje, zda se tam vyskytují lidé nebo zvířata.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na