Middle-earth: Shadow of War – dojmy z hraní
V předchozím díle Middle-earth: Shadow of Mordor vývojářské studio Monolith Productions a vydavatel Warner Bros udělali něco, co se u velkých herních produkcí zrovna neočekává. A nemyslím tím, že v podstatě zkopírovali “free-flow” bojový systém ze série Batman. Ani to, že mnoho mechanismů otevřeného světa až nápadně připomínalo sérii Assassin’s Creed. Mám na myslí to, že se první polovina Mordorských stínů odehrávala ve velmi tristním prostředí a teprve druhá půlka hry v srdci Mordoru byla opravdu hezká a vyznačovala se hustou vegetací a krásně barevným okolím.
V případě Middle-earth: Shadow Of War na to jde Monolith jinak. Do několika částí rozdělený svět se zdá být od začátku do konce graficky atraktivním a jen na několika místech s ohledem na předlohu málo útulným. Herní svět je také o poznání větší a pyšní se mnohem více prvky. Nejde přitom jen o obléhací bitvy, které jsem okusil na Gamescomu, ale také o zbrusu nové lovecké a bojové výzvy. Největšího vylepšení však autoři dosáhli v systému Nemesis. Teď už nepůjde jen o individuální nepřátelství. V Shadow of War bude možné velitele Orků a Urukhaiů povolat také coby osobní strážce nebo jako sidekicky do boje po našem boku.
Spíše kosmetické změny
Stejně jako v prvním díle se vžijete do role hraničáře Taliona a stejně jako minule bude pevně svázán s duchem elfa Celebrimbora. Co se týče bojů, ty probíhají obdobně jako v prvním díle, opět tedy ve stylu série Batman Arkham od studia Rockstedy, kterou rovněž vydává multimediální moloch Warner Bros. Stále jde tedy o to sestavit z úderů komba a při určitém počtu komb spustit speciální instantní akce. Vybrané nepřátele je nejprve nutné omráčit nebo napadnout zezadu, jinak všechny útoky vyblokují.
Vedle lehce rozšířeného systému schopností doznaly změny i další herní prvky. Z hřbetu ochočeného Caragora nebudete bojovat mečem, ale kopím. Tím se můžete ohánět i po svých a srážet tak větší množství nepřátel v okruhu. Jakmile jsou na zemi, můžete provést speciální útok. Obecně se rozšířily možnosti zatáhnout do boje okolí. Kromě toho bude možné obnovovat životy i v průběhu boje pomocí schopnosti ovládnutí, takže už nebude výhradně nutné pojídat rostlinky. V zásadě je ale vše při starém, což nemyslím negativně.
Rozšířený systém Nemesis
V Middle-earth: Shadow of Mordor bylo také možné ovládnout nepřátele a nechat je dočačně bojovat na své straně. V pokračování si ale můžete z ovládnutých vybudovat opravdovou armádu. Jak už jsem zmínil, můžete si vybrat Orky a Urukhaie přímo do boje a například v případě obléhacích misí jich je třeba zvolit hned několik. Před začátkem mise je pak ještě opatříte bonusovou schopností, například tím, že si přivolají do boje lučištníky či bojovníky na blízko. Celý systém je navíc přehlednější a lépe ovladatelný.
Monolith se neustále ohání zdůrazňováním obřího světa, což může působit trochu podezřele. Jak jistě víte, větší ještě neznamená lepší – dokázala nám to už spousta jiných her. Z toho, co jsem měl možnost vidět, to ale vypadá, že se autorům svět daří naplnit. Obléhací mise, plížení, různé výzvy – to by se mělo postarat o potřebnou různorodost mimo hlavní příběhové mise. A i ty z hlediska své inscenace vypadají atraktivněji než v prvním díle.
Zatím jsem ale viděl jen útržky a bohužel nedokážu říct, zda si Middle-earth: Shadow of War udrží tempo od začátku do konce. Také příběhové uchopení bude hrát velkou roli. První díl v tomto ohledu začal dobře a následně polevil. Celkově na mě hra nepůsobila příliš odlišně od předchůdce, ale zato o poznání vyzráleji. Nečekejte tedy kdovíjaké novinky a možná budete poctivou porcí zábavy příjemně uspokojeni.
Middle-earth: Shadow of War vychází 10. října na PC, Playstation 4 a Xbox One.
Komentujte