Nové grafické karty od Nvidie a AMD budou snad v září. Starší by měly zlevnit
Na opravdu nové grafické karty pro hráče čekáme už poměrně dlouhou dobu. Pokud se ale naplní informace zveřejněné v magazínu Digitimes, v září tohoto roku se to konečně změní.
Zpráva sice nejmenuje žádné konkrétní modely, ale vycházíme z toho, že v případě AMD půjde o zástupce využívající architekturu Big Navi s RDNA 2 a v případě Nvidie naopak grafické čipy RTX 3000, jež naváží na úspěšnou, ale už dlouholetou sérii RTX 2000.
Podle Digitimes také – nepříliš překvapivě – klesnou vlivem uvedení nových grafických karet na trh ceny těch dosavadních. U AMD se tak můžeme těšit na atraktivní nabídky modelů RX 5000 a u Nvidie právě grafik RTX 2000.
Koronakrize zvedla prodeje
Poptávka po grafických kartách bývá v první polovině roku obvykle nižší, ale letos tomu bylo jinak. Podepsala se na tom koronavirová krize, kdy výrobci grafických karet patřili k jedněm z mála společností, jež v ní neztrácely a naopak ještě vyrostly.
Nvidia se tak mohla pochlubit s velmi silnými čísly za první čtvrtletí, kdy její obrat vzrostl o 39 % oproti stejnému období v loňském roce. Celý gaming segment vzrostl o 27 %.
Podle zdrojů přímo z nitra tohoto průmyslu počítají společnosti jako Asus, MSI nebo Gigabyte se silnou poptávkou po grafických kartách až do konce tohoto roku.
AMD Big Navi proti Nvidia RTX 3000
V případě nového duelu AMD a Nvidie se do značné míry znovu rozdají karty. Klíčové budou odpovědi na dvě základní otázky. Tou první je výkon, a sice, zda se AMD konečně dokáže vyrovnat top modelu od Nvidie, tedy potenciální RTX 3080 Ti. Ve střední třídě AMD dokáže konkurovat velmi slušně, ale ukázkové modely na špičce nabídky mu příliš nejdou.
Druhou otázkou je potom vztah k raytracingu. Tuto technologii začala Nvidia tlačit po uvedení modelů RTX 2000 na trh. Počet herních titulů, které ji využívají, roste stabilně, ale pomalu. Aktivace této technologie navíc obvykle stále stojí hodně výkonu.
Architektura AMD RDNA2 bude využita v konzolích nové generace Xbox Series X a Playstation 5, kterým by využití raytraycingu měla propůjčit. Detailů je ale stále jen poskrovnu, což pro novou generaci desktopových grafik platí dvojnásob.
Komentujte