Oznámen Everspace 2. Zatopí otevřeným světem Star Citizenu?
Na začátek letošního Gamescomu si nezávislého vývojářské studio Rockfish Games z německého Hamburku připravilo příjemné překvapení, když oznámilo Everspace 2, tedy pokračování indie hitu z roku 2017. Druhý díl je ale o poznání ambicióznější a dost možná uspokojí dosud neukojené chutě fanoušků donekonečna vyvíjeného Star Citizenu. Ze všeho nejvíce totiž hra připomíná pokračování legendárního Freelancera.
Ambice v otevřeném světě
Everspace 2 už totiž nespadá do žánru roguelike her, ve kterém si udělal jméno první díl a kde se po game overu začíná opět na začátku. Pokračování bude klasickým titulem s otevřeným světem, který budete moct sami objevovat. Pokud zemřete, objevíte se u posledního checkpointu nebo uložené pozice. To kromě jiného znamená, že vylepšení své lodě a schopnosti nebudete neustále ztrácet, ale naopak nabalovat.
Everspace 2 tak zavádí RPG prvky, kdy budete sbírat zkušenostní body a při postupu na nový level dostanete možnost určitých vylepšení. Stejně tak vás mohou obohatit úspěšně splněné mise, které budete plnit pro a s příběhovými postavami.
Příběh na hlavní koleji
Autoři se tentokrát chtějí mnohem více soustředit na příběh. První díl měl ten problém, že vzhledem ke konceptu hry mnoho hráčů vůbec nevidělo poslední třetinu hry a přišli tak o závěr děje. Ve dvojce už tomu bude jinak, přesto však příběhově navazuje přímo na předchozí díl.
Everspace 2 by měl oproti jedničce výrazným způsobem nabobtnat po obsahové stránce. Z různých přirovnání lze vyčíst, že by hra měla být přibližně desetkrát větší, byť autoři zatím neslibují konkrétní čísla vesmírných plavidel a sdělili jen, že se můžeme těšit na 12 slunečních systémů a více než 100 ručně vytvořeních míst, jako jsou stanice a obchodní posty. Je však jisté, že každou loď si budete moct pomocí komplexního systému upravit k obrazu svému.
Kolik se podaří vybrat?
Everspace 2 už je ve vývoji dva roky a tvůrci ještě požádají o pomoc s vývojem fanoušky prostřednictvím Kickstarteru. Kampaň by měla začít 9. září s cílem vybrat 450 000 EUR. Kdo ví, zda Rockfish Games tak trochu nedoufají v alespoň částečné napodobení crowdfundingového úspěchu Star Citizenu, který vybral už více než 200 milionů dolarů.
Každopádně, hra by se v září 2020 měla dostat do předběžného přístupu na Steamu, což je příslib, od kterého jsou Chris Roberts a spol. na hony vzdálení.
Komentujte