Padající prodeje PC her má na svědomí konkurenční boj Steamu a Epic Store, míní analytik
Boj dominantního prodejce PC her Steamu a jeho vyzyvatele v podobě Epic Games Store zatím podle všeho nemá vítěze. Steam přinejmenším navenek působí neotřeseným dojmem a Epic Store ohlásil výsledky, které lze vykládat všelijak. Ve stínu této bitvy ale poměrně překvapivě trpí samotný trh s PC hrami. Tedy pokud budeme věřit analýze renomovaného analytika Mata Piscately, který zodpovídá za herní segment v NPD Group. Podle něj tržby za digitálně prodané PC hry v roce 2019 poklesly, což je zvláštní vývoj.
Podle Piscately to souvisí s prioritami, které si Valve a Epic pro své platformy stanovily. Rozhodly se výrazně zlepšit uživatelskou zkušenost a také rozsah funkcí jejich klientů. S tím souvisí také optimalizace a personifikace nabídky, která ve výsledku vedla ke snížení celkových výdajů za PC hry. Analytik nicméně dodává, že svou roli hrály také další faktory.
Na první pohled může jít o poněkud krkolomné vysvětlení, které však směřuje k tomu, že platformy už tolik nedělají marketing menším hrám, ale soustředí se na ty velké, které se lépe prodávají.
Z našeho pozorování pak můžeme dodat, že pokles může být zapříčiněn jednoduše také tím, že řada her vyšla na Epic Games Store, kde si je ortodoxní uživatelé Steamu jednoduše odmítli koupit. Svou roli mohly sehrát také masivně rozdávané atraktivní tituly na Epic Games Store, které některým hráčům v pokrytí jejich herních potřeb zkrátka stačily.
Komentujte