PC hráče jsme nerespektovali, sype si popel na hlavu šéf herní divize Microsoftu. Pokolikáté už a změní se něco?
Tahle písnička se neustále opakuje. Ačkoliv má Microsoft své kořeny pevně v PC branži, pokud jde o hry, vždy se k této platformě chovala když ne macešsky, tak alespoň se značnou ignorancí. Čas od času se přitom objevovaly záblesky, které značily příchod lepších časů. Ale jen proto, aby byly po nějaké době opět zapomenuty. Teď se Microsoft v postavě Phila Spencera, který je šéfem herní divize společnosti, opět tváří, že pochopil důležitost herního PC trhu.
Připomeňme si, jak Microsoft spouštěl službu Games for Windows Live a jak později integroval exkluzivní hry pro Windows do Microsoft Store. Ani jedna z těchto aktivit přitom neuspěla. Phil Spencer na letošní E3 nabídl možné vysvětlení. Má za to, že PC hráčům jeho firma dosud nevěnovala takový respekt, jaký si zaslouží.
Dále se nechal slyšet, že chce k PC hráčům přistupovat mnohem přirozeněji než dosud. Je prý třeba využívat prostředí a infrastruktury, kterou PC hraní poskytuje a dávat hráčům to, na co jsou zvyklí. Nikoliv jen pusté porty her z Xboxu. Faktem je, že Microsoft svůj program Play Anywhere bere docela vážně a uvědomuje si, že ještě více než svou konzolí může zabodovat samotnými hrami. Jistě si všiml, jaký úspěch mohou v dnešní době zaznamenat globální hity jako Fortnite nebo Minecraft.
Komentujte