Pillars of Eternity 3 je ve hvězdách. Autoři by museli zcela přepracovat koncept

Přestože bylo RPG Pillars of Eternity 2 přijato kritikou velmi kladně, z nějakého důvodu se neprodávalo vůbec dobře, což před časem přiznalo samotné vývojářské studio Obsidian Entertainment.

To uvažování o případném třetím dílu rozhodně nezjednodušuje, ba právě naopak. Podle jednoho z tvůrců série, Joshe Sawyera, musí tvůrci nejprve pomocí podrobné analýzy zjistit, proč se druhé Pillars neuchytilo. Výsledky této analýzy by pak v budoucnu mohly vyústit v Pillars of Eternity 3.

Myslím, že relativně nízké prodeje Deadfire znamenají, že pokud se vůbec kdy pustíme do pokračování, budeme muset podrobně prozkoumat celý formát hry,” uvedl Sawyer.

Podle něj je velmi obtížné pokračovat v sérii v situaci, kdy nevíte, proč se druhý díl ujal mezi hráči tak špatně. Bylo to snad proto, že úspěšná jednička vyšla v době, kdy mezi hráči panoval po staromódních RPG hlad? Nebyl druhý díl už tak trochu zbytečný? Nenašlo by se něco, co na něm hráčům vadilo?

Sawyer se také pustil do srovnávání s konkurencí. Například úspěšné Divinity 2: Original Sin mělo narozdíl od Pillars of Eternity 2 tahové souboje. Nebylo také to důvodem, proč uspělo více? Ale co pak takový Pathfinder: Kingmaker. Ten měl rovněž souboje v reálném čase a navíc byl kritikou přijat hůře. Přesto se ale prodával lépe.

Jisté je, že Obsidian už o svých dalších krocích nebude rozhodovat samostatně. Před časem ho totiž koupil Microsoft, který v něm bude mít vlastní zájmy.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na