Původní Blizzard už neexistuje, říkají duchovní otcové Diabla
“Blizzard se kompletně změnil,” popisuje situaci v legendárním vývojářském studiu David Breivik, který ho v roce 1993 spoluzakládal. Američan před 26 let spolu se svými dvěma kolegy Erichem a Maxem Schaeferem vybudovali pobočku firmy Blizzard North (tehdy ještě známou pod názvem Condor) a následně tu položili základy sérii Diablo.
V aktuálním rozhovoru s magazínem PC Gamer se Breivik spolu se zmíněnými kolegy vrací k posledním letům firmy, ve kterých se Blizzard proměnil v mezinárodní koncern. Tato doba v jejích očích souvisí s několika velkými úspěchy, mezi něž řadí vydání Diabla 2 a Diabla 3, stejně jako oznámení čtvrtého dílu, ale také s řadou problémů, jež vůči Blizzardu vyvolaly nevídané “shitstormy”. Naposledy šlo o trest pro hráče, který protestoval za Hong Kong.
“Starý Blizzard už neexistuje. Když jsme odcházeli, bylo u nás zaměstnáno 180 lidí. Dnes jsou to tisíce. Tehdy s námi Activision neměl co do činění. Byl zkrátka Blizzard a pak v zásadě anonymní spoluvlastníci jako Vivendi a další. To je minulost. Teď je z Blizzardu videoherní impérium, které musí uspokojovat své akcionáře a dělat další podobné věci,” vrátil se Max Schaefer ke svému odchodu z firmy v roce 2003. Podle něj spolu s kolegy odešel také proto, že chtěli být samostatní, což by pod rodící se “monstrózní organizací” nebylo možné.
“Tehdy jsme nemluvili o hodnotě firmy. Nebavili jsme se o čínské vládě a o tom, co si bude myslet. To jediné, o čem jsme se bavili, bylo to, co by od nás fanoušci rádi viděli. Tak už tomu evidentně není, ať už v dobrém či špatném smyslu. Já jim ale nedávám vinu, jsou zkrátka obrovskou firmou,” doplňuje svůj názor Erich Schaefer.
K aktuálním kontroverzním se trojice vývojářů staví opatrně. “Někdy se zkrátka probudíš a nemůžeš vyhrát. Myslím, že přesně to se do určité míry stalo Blizzardu. Nebylo tu čisté východisko. A myslím, že to pohnojili, to je docela jasné. Ale těžko měli možnost vybruslit z toho bez kontroverze.“
Komentujte