Recenze A Twisted Path to Renown – westernová extrakční střílečka

Foto: Game-Labs

A Twisted Path to Renown je brutálně nemilosrdnou PVEVP extrakční střílečku pro více hráčů odehrávající se na divokém západě. Extrakční střílečky jsou menším, ale populárním žánrem a v poslední době se objevilo pár zajímavých titulů. Tento rozhodně zaujme svým westernovým zasazením. Ještě musím dodat, že se jedná o hru v předběžném přístupu a vývojáři velmi frekventovaně přidávají jeden update za druhým.

Hru jsme testovali vcelku dlouho a tím, že je hra v předběžném přístupu a každý nový update jsme chtěli vyzkoušet a zhodnotit hru s ním, tak jsme se rozhodli už recenzi sepsat jinak bychom mohli čekat déle než nějaký ten měsíc.

Vyplivnutý jak žvýkací tabák

Za hrou stojí tým z Game-Labs, který má za sebou pár zajímavých titulů jako je This Land Is My Land, které si nevedlo vůbec špatně, nebo námořní MMO Naval Action. Takže se nejedná o žádné zelenáče. Nicméně úvod hry může řadu hráčů velmi rychle odradit.

Foto: Game-Labs

Na hráče nečeká žádná výuková mise, nebo alespoň nějaká navigace, jak hru hrát. Hned se hráč objeví v jakémsi menu, kde je spousta úkolů, obchodníků, kteří s hráči nechtějí moc obchodovat, vlastní sklad s trochou výbavy a spousty možností na tvorbu předmětů a zbraní.

Pak přejdete do kasárny, kde je možné si naverbovat pár budižkničemů, které mají spíše záporné statistiky, ale nějakou zbraň a batoh mají, což pro první krůčky stačí. Pak se zde objeví zkušenější a ostřílenější kovbojové, ale za ty je potřeba již zaplatit herní měnou, které není mnoho.

Foto: Gamebro

Pak už zbývá jediná věc, a to vydat se do akce. Ale opět se objevíte někde na mapě a nemáte ani ponětí kam jít co dělat. Až po čase jsem zjistit, že je na mapě lehce vidět moje startovací pozice, pro základní orientaci. I na ovládání si člověk musel přijít úplně sám.

Tvrdá cesta pistolníka

V současné době existuje pouze 1 mapa, ale podle vzhledu se na 2 dalších pracuje. Hrát je možné až s pěti přáteli, což je vcelku důležité, jelikož sám bez pořádné výbavy toho hráč moc nezmůže. Spoléhat se na to, že naleznete na mapě nějakého jiného hráče, který vás hned neodkrágluje se také spoléhat nedá. Ale párkrát se mi podařilo se spojit i do slušné party neznámých hráčů.

Prvních pár her byla rychlá a jistá smrt, jelikož zde se počítá každý zásah. Jelikož se hra odehrává v roce 1899, kde se velká část zbraní musela po pár výstřelech dlouho nabíjet a jejich přesnost byla jen o něco lepší než střílet netrénovaně z luku, tak si asi dokážete představit, jak první hry dopadly.

Foto: Gamebro

Postupem času se to zlepšovala a dokázal jsem získat první loot a zabít pár NPC, nebo nebohého hráče, který byl stejně zmatený jako já. Pak byl problém s extrakcí a jak si svůj ceně získaný obsah batohu dotáhnout až domů. Neustále se točí jen několik míst odkud lze uprchnout a na některá jsou potřeba peníze, nebo materiál, který jsem dlouhé hodiny nenašel.

Ale i to jsem se časem naučil a pomalu plenil malé kempy a získával drobné předměty a materiál, ale opět jsem narazil, když jsem si chtěl troufnout na nějakou větší usedlost, nebo pevnost, to se prostě v jednom hráči nepodaří snad nikdy.

Foto: Gamebro

Cenný loot pak lze používat na tvorbu lepších předmětů, zisku peněz z prodeje, nebo plnění úkolů. Při úspěšném úprku postavy získávají zkušenostní body, za které je možné je trošku vylepšit nejrůznější statistiky, ale při velkém počtu úmrtí je těžké si vybudovat nezničitelného kovboje.

Pachuť spáleného střelného prachu

Hra je sice v předběžném přístupu, ale nevím, zda se vývojářům podaří vyřešit všechny nejpalčivější problémy a zda udrží hráče, tak aby se mohli houfně spojovat a získat tak ten správný herní zážitek. Hra po grafické stránce nevypadá nijak extra a technických problémů zde najdeme také dost, ale zase žádné, které by nějak rozbíjeli celou hru.

Foto: Gamebro

Největší problém jsem měl s ozvučením a chováním zbraní, které mi přišlo takové nemotorné a plechové. Chápu, že první zbraně neměli takovou přesnost a manipulace s nimi byla otřesná, ale měl jsem kolikrát pocit, že místo zbraně držím nějakou flusačku.

Nutnost pít a jíst mi přišla také docela zbytečná, chápu, že vývojáři chtěli hru okořenit survival prvky, ale dost často, než jsem potřeboval jídlo či pití jsem byl už mrtev, nebo spěchal k bodu vyzvednutí s plným batohem, kapsami a ověnčeným vším možným, co šlo vzít.

Verdikt

A Twisted Path to Renown není úplně špatnou hrou, ale velmi obtížnou, která potřebuje ještě hodně práce. Ve více hráčích se jedná i o slušnou legraci s dlouhými přestřelkami, které dokáží vtáhnout hráče do dění. Uvidíme, jak se hru podaří vývojářům dopracovat, ale vzhledem k častým updatům bych neházel flintu do žita.

5.5

Hodnocení

5.5/10

Klady

  • Hardcore zážitek
  • Veliké množství lootu
  • Systém najímaní postav

Zápory

  • Špatný zvuk zbraní
  • Žádná výuka, nebo vysvětlení co jak dělat
  • Technické problémy
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na