Recenze Capes – superhrdinové lovnou kořistí v nové tahové hře
Přes veliký třesk v herním průmyslu se daří nezávislé scéně, která stále plodí velmi kvalitní nezávislé hry, které dokáží velmi dobře pobavit. Jednou z takových her je dnešní recenzovaná hra Capes. Tato taktická akce plná nadpřirozených superhrdinů sice nenabízí nic inovativního ani originálního, ale přes to nabízí určitou výzvu a slušnou míru zábavy.
Hra je trošku parodií na klasické komiksárny. Ve městě King City vládne organizace, která loví všechny nadpřirozené obyvatele a vládne ve městě pevnou rukou. Staré uskupení superhrdinů se rozpadlo, a i přes své schopnosti se nezapojují do záchrany města. Až teda na jednoho, který vybudoval nové sídlo a hledá další hrdiny, aby tuto organizaci zastavil.
Vyprávění příběhu se drží v komiksovém duchu s notnou dávkou parodie a bizarního humoru. Ačkoliv samotný příběh není úplně špatný tak nepatří k tomu nejdůležitějšímu a řeči mezi hrdiny mě postupně přestávali bavil, ale vždy jsem se těšil, jaká další výzva v následující misi na mě čeká.
Plnou parou do soubojů
Hlavní devízou celé hry jsou samotné taktické souboje. Na začátku si vyberete z celkového počtu osmi superhrdinů svojí aktivní skupinu většinou složenou ze čtyř. Někdy je počet menší nebo větší v závislosti na parametrech misí, stejně tak někdy jsou hrdinové definováni, nebo alespoň jeden z nich, ale ve většině případech je výběr zcela na hráči.
Také lze využít doporučení nastavené vývojáři na jednotlivé mise a řídit se jimi, což se někdy opravdu hodí, jelikož ve hře rozhoduje každý tah a každý pohyb či použitá schopnost o výhře a prohře. V samotném boji, pak má hráče naservírované všechny informace. Od toho, kdo jak bude na tahu, jaké jsou přednosti jak našich hrdinů, tak i nepřátel. Nepřítel většinou útočí na toho, koho má nejblíže, když se to nezmění použitou schopností. Lze vidět i dosah jeho speciálních útoků a při kradmém postupu vidíme i kam dohlédne a jaký bude jeho další krok.
Sice se může zdát, že hra dává tolik informací, že naplánovat si další kroky by mělo být snadné, ale opak je pravdou. Boje jsou opravdu taktickou bitvou, kdy každý krok rozhoduje a může zvrátit celou bitvu. Každý hrdina má svůj pohybový dosah a dvě dostupné akce. Do toho svoji plejádu unikátních schopností a jednu ultimátní schopnost, která se nabijí dle stanovených pravidel.
Slušná plejáda superhrdinů a padouchů
Třeba zde máme chlápka, který na své tělo umí připlácnout krystaly, kterého hrání před útoky, ale může ochranu poskytnout i ostatním spolubojovníkům, a jeho ultimátní schopnost všechny v určitém okolí zabalí do krystalu, aby jim zamezil jednu akci a pohyb. Dokonce lze v blízkosti ostatních hrdinů schopnosti propojovat.
Tak, že třeba zabijačka se schopností teleportace může místo mečů použít veliký kus krystalu a tím uštědřit větší poškození, když je týpek s krystaly poblíž a takto se některé schopnosti vážou na určité hrdiny. V tomhle směru vývojáři skvěle vybalancovali a propojili jednotlivé hrdiny, jelikož každý dokáže velkou měrou přispět i ostatním hrdinům. A v tom je Capes naprosto skvělá a unikátní hra.
Vzhledem k obtížnosti a zranitelnosti hrdinů se bude dost často stávat, že mise skončí nezdarem a hráčům nezbyde nic jiného než začít od znova, nebo od posledního uloženého bodu. Kolikrát jsem ve vzteku celou hru vypnul, ale stejně jsem se k ní vrátil, protože je neuvěřitelné chytlavá.
Výzva za výzvou
Celkový strávený čas u hry se vyšplhal přes třicet hodin, je pravda, že k hodně misím jsem se vracel abych splnil vedlejší mise a tím získal další zkušenostní body pro vylepšení své party, jelikož některé mise jsou opravdu velmi těžké, a hlavně ty kde narážíme na bossy a minibossy s notnou dávkou schopností.
Celková rozmanitost nepřátel je také velmi rozličná, jsou zde obyčejní pěšáci s různým počtem životů, kteří do ruky mohou vzít i nejrůznější zbraně jak na dálku, tak na blízko, které jim je možné i vyrazit. Pak tu jsou padouši s nejrůznějšími schopnostmi, kteří dají už řádně zabrat a zmíněný bossové.
Technický stav je také naprosto perfektní. Stylizovaná komiksová grafika neurazí a působí velmi pěkně. Na žádné výrazné technické chyby jsem v průběhu hraní nenarazil a ozvučení je také příjemné, i kdy heky některých hrdinů a jejich řeči jsou někdy otravné.
Verdikt
Capes patří mezi povedenější hry a pokud máte rádi tahové akční hry ve stylu XCOM, a nevadí vám trošku větší výzva, tak se budete náramně bavit. Taktické souboje mají svoji hloubku a propojování superhrdinů a kombinování jejich schopností je skvělé. Stejně tak je to u zpracování jednotlivých misí, a hlavně souboje s bossy jsou velmi rozličné. Škoda jen, že nelze trošku více nastavovat obtížnost, jelikož to může některé hráče odradit a velikost map v jednotlivých misích je také dosti komorná.
Komentujte