Recenze Death Stranding jsou kontroverzní. Hra dostala i 35 %
Očekávaná dobrodružná hra Death Stranding sice vychází až za pár dní, ovšem vybraná média ji mohla zhodnotit v předstihu a vyslovit tak svůj verdikt v recenzích. Málokdy byl přitom herní svět tak napnutý, jak dané dílo dopadne. Death Stranding má být mistrovským dílem hvězdného Hidea Kojimy, který na hře pracoval řadu let a pečlivě si hlídal, aby se o ní nikdo nic moc nedozvěděl.
Hráči se v případě Death Stranding báli toho, že hra skončí jako nepochopený propadák, protože materiály zveřejňované v posledních měsících byly poměrně zvláštní a hru zařadily do kolonky “neuchopitelná”. Nikdo zkrátka příliš nevěděl, co od ní čekat.
Recenze dost kritizují
Jak tedy Death Stranding v recenzích nakonec dopadlo? Inu, vzhledem k velkým očekáváním přeci jen poměrně rozporuplně. “Hlavním problémem Death Stranding je skutečnost, že jeho hratelnost je opravdu tak jednoduchá, jak vypadá. Všechny prvky kolem ní – příběh, boj a mise – nejsou dostatečně uspokojující, aby titul ukotvily a udržely zájem hráčů,” píše magazín Game Informer, který udělil hodnocení 70 %.
“Pokud to dokážete vydržet, budete odměněni skvostnými záblesky, ale problém je v tom, že ty jsou ukryty tak hluboko jako je příběh pohřben v nekonečných dialozích,” nebere si servítky VG247, který dává 60 %.
“Death Stranding je nenapravitelným kusem odpadu, který by měl sloužit jako varování vydavatelům, kteří dávají tvůrcům veškerou kreativní volnost,” uvádí v recenzi zakončené 35 % Stevivor.
Jedna z nejrozporuplnějších her
“V konečném součtu není největším tajemstvím Death Stranding některý z prvků, které jsme mohli vidět v trailerech, ale to, co si o něm lidé budou myslet. I na poměry člověka, který je známý tvorbou her, které buď milujete nebo nenávidíte, je tohle jedna z nejrozporuplnějších her, které byly kdy vytvořeny. Pro mě to byla zkušenost jako žádná jiná. A když nic jiného, Hideo Kojima má za Death Stranding můj respekt, že dokázal přesvědčit Sony, aby investovala miliony do hry, ve které člověk doručuje balíčky hologramům,” uvádí recenze EGM, které přesto udělilo známku 100 %.
Vyšla řada recenzí s maximálním hodnocením, které však pro mě nedokládají dost argumentů nad rámec toho, že hra je prostě jiná. Také díky nim průměr na serveru Metacritic činí stále slušných 84 %, i když z hlediska očekávání ani to není kdovíjaký výsledek.
Bude zajímavé sledovat, co na hru řeknou samotní hráči. Ti budou mít možnost si ji zahrát 8. listopadu na Playstation 4 a začátkem léta příštího roku také na PC.
Magazín Gamebro.cz od českého zastoupení Sony recenzní kopii neobdržel, protože je nezávislý a nebude v tomto bodě dělat žádné kompromisy. Nadšené recenze v České republice, kde Sony s většinou médií úzce spolupracuje, berte raději s rezervou.
Pořád říkám, že tohle a cyberpunk budou offline slátaniny které si zahraje úplný zlomek lidí co pořádné online hry a tahle před-recenze mi jen dává za pravdu 🙂
Ty woe stevivor. Debil co da nhl20 8,5 ma asi opravdu vkus na hry.
Ta hra je odpad a ty desítkové recenze jsou uplácené …
Kolik hodin jsi jí hrál, než jsi tuhle větu napsal?
Co je tohle za tendenční článek? Jako sorry ale tohle snad nemohl autor článku myslet vážně?! 84% z průměru ze 71 recenzí je “jen” ?? Autor píše o hře jak kdyby šlo o bůhví jaký propadák na základě pár, jak zmiňuje bezejmenných webů (Stevivor? 35% to je jako objektivní recenze na vele-známém a uznávaném webu o hrách? Jak to, že o tomhle webu slyším poprvé?) Naproti tomu: Destructoid – 80%, XGN 85%, Eurogamer Italy: 90%, God is Geek 90%, Gamespot 90%, Gaming Nexus 95%, IGN Italia 98%, Game revolution 100%, z českých namátkou Bonusweb 90%, Zing 10/10! To jsou jako… Číst vice »
Je na vás, čemu budete věřit. Pokud byste se nedíval jen na číselná hodnocení a nadšené recenze si přečetl, zjistíte, že “ta hra není pro každého”, “příběh je sice úžasný, ale jen na efekt”, “humor je trapný”, “svět je úžasný, ale prázdný” a že tu vysokou známku si zaslouží hlavně proto, že tu nic takového zatím nebylo. To podle mě není vyargumentované hodnocení, a když si to spojím s praktikami Sony, jsem hodně zvědav, jak se bude u Death Stranding lišit hodnocení “recenzentů” a hráčů. V ČR je to pak úplný extrém – nikdo si netroufl Sony ani trochu naštvat.
Tak to je docela odvážné tvrzení, nechce se mi věřit, že například takový Fiola aka Filip Kraučer nebo Jirka Bigas, které osobně považuji za jedny z nejlepších českých herních novinářů (a Fiola je i uznávaný vývojář) by se nechali zastrašit nebo zatáhnout do nějakých nekalých praktik Sony (tím netvrdím, že se to nemůže dít a že to Sony nezkouší, do toho já nevidím.. ) a proto hře udělí vyšší hodnocení než si zaslouží.. Fiola na Indianu hodnotil 90% a Jirka Bigas 10/10 ve videorecenzi na Vortexu.. A když už něco takového tvrdím, bylo by fajn to nějak prokázat, takhle to… Číst vice »
Ještě k tomu hodnocení 35% na zmíněném Stevivor.. tak i do dnes oceňovaný český herní klenot hra Mafia: City of Lost Heaven byla na Metacritics ve své době hodnocena jedním herním webem nějakými 40%. Toliko k objektivitě některých herních novinářů
Jasně, Stevivor je taky extrém. Ono spíš bude problém hru hodnotit podle nějakých běžných kritérií. Ale dám skoro ruku do ohně za to, že pokud by tuhle stejnou hru vydalo ruské 1C Publishing a nebyl pod tím podepsán Kojima, tak to dostane 5/10 jako zajímavá, ale těžko hratelná úchylárna, což by asi taky nebylo úplně dobře. Sony je bohužel jedním z největších inzerentů v branži, navíc na různé joby najímá lidi z řad “novinářů”. Řada z nich na něm existenčně částečně nebo zcela závisí. Pokud chcete věřit jejich tvrzení, že i tak jsou nezávislí, prosím. Já tlakům podléhat nebudu, dělám… Číst vice »
Tak pokud by tomu tak bylo tak je to samozřejmě apriori špatně, jen si nemyslím, že by všechna nebo většina zmíněných recenzí byla ovlivněna tím co uvádíte. Spíš myslím, že to bude otázkou herního vkusu, někoho zkrátka baví rozsáhlé hry, kde sice může svět působit poněkud prázdněji ale zase je tam ten prvek objevování, zajímavý příběh, zajímavé herní mechanismy, atmosféra a perfektní audiovizuální zpracování. No a někomu kdo nemá moc času a náladu na pronikání do herních zákoutí to může přijít jako nekonečná nuda (jako třeba většina survival exploračních simulátorů..) a ztráta času. Cílovou skupinu si hra určitě najde jen… Číst vice »
35% to je nefunkční hra, to si zas nějaký náctiletý kokůtek pohonil