Recenze Deathbound – Souls-like hra s více hrdiny

Foto: Gamebro

Soulslike hry si získaly neskutečnou popularitu a každý rok nám vychází hned několik titulů tohoto žánru. Mezi ty nejúspěšnější můžeme řadit Dark Souls, Elden Ring, Lies of P, nebo Bloodborne. Nicméně ne vždy se jedná o AAA hry od velkých studií, někdy světlo světa spatří i nezávislí projekt se zajímavým konceptem, jako je Deathbound.

Jakkoli může být hra Deathbound šablonovitá, obklopuje své standardní soulsové jádro dostatečným množstvím experimentů, aby vytvořila něco, co nadšenci ocení. První z nich je záměrně mozaikovité prostředí Deathbound. Zatímco fantasy a sci-fi se prolínaly už dříve, Deathbound jejich estetiku mísí a vytváří tak jedinečnou atmosféru, která může občas působit nerozhodně.

Tak trochu jiná Souls-like hra

Deathbound se odehrává v postapokalyptickém světě Ziêminal, kde proti sobě stojí středověcí křižáci a technikou nabušení čarodějové ve zničeném předpotopním městě Akratya, které samo o sobě osciluje mezi zchátralými tábory, místy připomínajícími moderní Zemi a tajemnými zónami s futuristickým nádechem.

Foto: Gamebro

Další zásadní změna ve hře Deathbound spočívá v tom, že se padlí bojovníci spojují a využívají své talenty v tandemu. To se projevuje v podobě party čtyř esencí, mezi nimiž mohou hráči kdykoli přepínat, přičemž v průběhu úvodních hodin se představí další spojenci. Každý ze spojenců má svoje sety schopností a útoků, které lze libovolným přepínáním různorodě měnit dle nepřátel či preferencí.

Spojenci mezi sebou vytváří synchronizaci a po její nabití lze využívat údery Morph Strikes a úskoky Morph Dodges, které při správném načasování mohou změnit misku vah hlavně při potyčkách s bossy. Naplnění synchronizace probíhá vcelku rychle a po poražení pár pěšáků, nebo uštědření ran bossovy se potřebný bar naplní. Nicméně se jedná o něco speciálního, aby to nešlo používat na každého druhého nepřítele.

Tým hrdinů je základem všeho

Ačkoliv má každá postava svoje životy, tak při smrti jednoho to končí pro všechny, proto je nutné někdy přepínat už z důvodů, že je jeden z hrdinů v ohrožení. Na životy se váže i stamina, neboli výdrž. Pokud má postava málo života, tak nedokáže uštědřit takových útoků, nebo dlouho sprintovat.

Foto: Gamebro

Některé postavy mají i žár, což znamená, že třeba kouzelník nemůže neustále metat jedno kouzlo za druhým bez následku. Když se naplní ukazatel žáru, tak vystřelené kouzlo se otočí proti vysílateli, což má za následek razantní zranění a jak známe u těchto her, tak se každý kousek zdravý počítá, a v tomto případě se jedná o úbytek značné části.

Svoji partu je možné seskládat mezi čtyři hrdiny, kteří mezi sebou mají ještě nějaké pouta, které ovlivňují jejich statistiky, a to jak pozitivně, tak negativně. Třeba náš první křižák má pozitivní pouto s vražedkyní, ale negativní s našim kouzelníkem, bohužel je tak potřeba partu skládat i dle toho, a nejen podle preferencí hrdinů.

Foto: Gamebro

Nechybí zde ani strom dovedností, kdy některé vylepšení se počítá pro celý tým, zatímco jiná jsou určena pouze daným hrdinům. Pak zde nechybí ani řada podpůrných předmětů, jako jsou předměty doplňující části zdraví, nebo útočné předměty jako láhev s jedem, nebo bomba s CO2, která dokáže na okamžik zmrazit nepřítele.

Verdikt

Prostředí je jinak velmi koridorové, jako první souls-like hry provázané do sebe a postupem času je možné otevírat nejrůznější zkratky, abychom po smrti nemuseli procházet veškeré části prostředí znovu. Boj je hodně těžkopádný, což k tomuto žánru také patří, ale některé hry ukázali, že to jde udělat s větší grácií a rychlostí. Umělá inteligence nepatří k tomu nejlepšímu, což lze občas využít ve svůj prospěch.

Foto: Gamebro

Vizuální stránka není nikterak oslňující, ale zase vůbec neurazí, prostředí je velmi chmurné a temné a po čase není tak zajímavé. Za to technický stav hry je velmi dobrý a FPS jsou stabilní i na konzolích. Poutavé hlasové dialogy pomáhají odlišit Deathbound od mnoha jiných indie soulsliků.

Deathbound sice nebude další senzací na tomto poli, ale jedná se o příjemný nekonvenční zážitek, který vyniká hlavně díky různorodým postavám a volnému přepínání mezi nimi. Nízká cenovka a demo verze může spoustu hráčů tohoto žánru přesvědčit o to vyzkoušet tento titul. Hra si neukousne ani tolik místa na disku a herní doba je optimální, tak aby nedošlo ke stereotypu, než se hráč dostane na konec.

Deathbound

7.2

Hodnocení

7.2/10

Klady

  • Více hrdinů s odlišným způsobem boje
  • Synchronizace mezi hrdiny
  • Slušné ozvučení a dabing
  • Technický stav

Zápory

  • Umělá Inteligence
  • Grafické zpracování
  • Méně rozsáhlé prostředí
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na