Recenze Ghost Recon: Breakpoint jsou ještě horší než se čekalo

Už před pár dny, když Ghost Recon: Breakpoint vycházel, jsme vás informovali o tom, že tato hra zjevně nedopadla podle představ fanoušků série a pravděpodobně ani Ubisoftu samotného. Ten však zjevně tušil problémy dopředu, a tak titul recenzentům rozeslal tak, aby většina hru nestihla zhodnotit k termínu vydání a neovlivnila tak nejdůležitější období prodejů. Rozměry průšvihu se tak naplno ukazují až teď, kdy se k Breakpointu vyjadřují jak četné recenze, tak samotní hráči.

Hráči zuří, recenzenti jsou nespokojení

Metaskóre na serveru Metacritic nevypadá pro Ghost Recon: Breakpoint vůbec růžově – ba právě naopak. Na PC se odborné recenze zastavily na průměru 63 %, na Playstation 4 na skutečně neuspokojivých 57 % a na Xboxu One na 69 %. Ani na jedné platformě tak odborná veřejnost hru neohodnotila nad 70 %, což je hranice jakž takž slušné hry, i když i ta by v případě jedné z nejočekávanějších her roku nebyla dostatečná.

Samotní hráči jsou přitom vůči Ghost Recon: Breakpoint ještě příkřejší. PC verze z celkem 277 hodnocení získala průměr 2,3 bodů z 10 možných. Playstation 4 verze z 558 hodnocení 2,6 bodu a Xbox One verze 3,2 bodu. Hráči kromě samotné hratelnosti kritizují především monetizaci hry. Mikrotransakce jsou podle nich v placeném titulu drzostí. A to Ubisoft ještě krátce po vydání odstranil ty nejvíce kontroverzní s tím, že je do hry přidá až později.

Příslib lepších zítřků

Pokud se podíváme na odborné recenze, zjistíme, že se v jedné věci velmi shodují: Ghost Recon: Breakpoint bojuje především sám se sebou. Loot mechanismy zbytečně ředí skutečné silné stránky série a samotné hry, veškeré systémy odemykání věcí k sobě nepasují a otevřený svět je prázdný, monotónní a sužovaný četnými bugy.

Ubisoft se může utěšovat alespoň tím, že kladně je hodnoceno samotné jádro hry (infiltrace základen), které je zábavné, a to zejména v kooperaci a na maximální stupeň obtížnosti, kdy nejvíce motivuje.

Pravdou je, že i předchozí díl Ghost Recon: Wildlands měl v původní verzi podobné problémy. Na jednu stranu udivuje, že si je Ubisoft tentokrát nepohlídal, na tu druhou je tu ale příslib postupného zlepšování herního zážitku. Prvním krokem ale pravděpodobně bude to, zda se Ubisoft smíří s výraznou redukcí mikrotransakcí a nebude je do hry cpát hlava nehlava.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 3 Prumer: 4.7]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na