Recenze Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord – krotitelé duchů ve virtuální realitě
Už od osmdesátých let spousta dětí snili o tom, že si nasadí svůj vlastní protonový batoh a přidají se k partě krotitelů duchů. Díky hrám, a hlavně virtuální realitě se tento dětský sen může alespoň částečně splnit. Po pár nepříliš povedených hrách z tohoto universa přichází další, ale díky VR tento zážitek může být intenzivnější.
Kromě protonového děla je samozřejmě využívat i další hračky jako je sledovač PKE, nebo protonová past na duchy, aby je bylo možné uvěznit a nemohli škodit na našem světě. Tyto tři hračky jsou základem celé hry a bohužel trošku to jediné.
Základem je dobrý příběh
I když VR hry jsou hlavně o interakci s prostředím a využíváním hlavních dominant virtuální reality. Nicméně by se nemělo zapomínat i na další složky, aby se VR hry posunuli na vyšší úroveň než jen na demonstraci této technologie.
Na začátku hry se dostaneme do strašidelného sídla, kde je potřeba získat potřebné vybavení každého krotitele duchů. Tato mise slouží jako takový příběhový úvod a zároveň tutoriál. Hráč zjistí, jak funguje PKE, jak zacházet s protonovou pastí a protonovým dělem.
Při hledání vybavení a cestě ven ze sídla omylem hráč vypustí na svět Pána Duchů (Ghost Lord), který přemůže hodného ducha, který slouží jako pomocník pro sólo hraní a začne ohrožovat celé město, kterým je San Francisco.
Náš nový Krotitel duchů se musí spojit s novým týmem, aby dokázal zabránit katastrofě a dokázat Ghost Lorda zpět do uvěznění. V této cestě stojí další hromada duchů, ať těch menších a slabších, tak těch mocnějších.
Nový tým Krotitelů duchů
Po úvodní sekvenci se hráč dostane do základny, kde je potřeba si nejdříve vybrat vzhled svého hrdiny. Výběr není nijak rozsáhlý a postavy nelze následně upravovat, ale to není nic tak podstatného. Kromě toho je v základně možné si zajít na střelnici a potrénovat svojí práci s protonovým dělem. Střelnice nabízí slušnou paletu výzev, aby hráč byl před tou největší akcí pořádně připravený.
Dále je možné vylepšovat jednotlivé části našeho vybavení. V tomto směru mě hra příjemně překvapila, jelikož jsem nečekal tolik druhů a možností ve vylepšování, a to jak pasti, měřiče PKE, tak samotného děla. K dělu lze naordinovat další bonusovou možnost, jako třeba na krátkou dobu zapnout osobní štít a podobně.
Také je v základně možné si prohlížet již chycené a objevené duchy, a to včetně malých roztomilých Michelinů. Pak už zbývá jen válečný stůl uprostřed, kde je možné si vybrat misi, do které se hráč chce pustit a zda chce být na privátním serveru, nebo být otevřený i náhodným hráčům.
Vzhůru do akce
U každé možné lokality se vždy zobrazuje herní režim neboli úkol, který na hráče čeká. Někdy je potřeba pochytat co, nejvíce duchů za určitý čas, někdy je to hledání mini bosse. Někdy je potřeba hledat a likvidovat pasti, nebo opravovat rozbitý stroj, a přitom odrážet vlny nepřátel. Lokací také není mnoho, a i když jsou vcelku hezké, tak se po pár hodinách již opakují. Na konci hry na hráče čeká závěrečný boj s pánem duchů.
Co se týče pohybu, tak ten je plynulí, ani nevím, jestli lze nastavit skokový pohyb pro hráče, kterým se dělá ve VR špatně, ale v základu byl nastaven plynulý pohyb, a i otáčení a neměl jsem ani náznak nějaké nevolnosti.
Ve hře je velmi málo interakce s prostředím kromě občas nějaké páky, či dveří v prostředí nepoužíváme nic. Je sice možné sbírat nejrůznější drobné předměty a třeba je vrhnout, ale dost často pak je zmizí a nemá to žádný vliv. Hra se zaměřuje hlavně na využívání našich tří hraček.
PKE které máme na jednom boku slouží jako skener a slouží hlavně jako navigátor. Protonová past je potřeba na větší duchy a bosse, které nelze jen tak vyřadit protonovým dělem, tím je potřeba je nejdříve oslabit a následně přesunout nad aktivní past. Malé duchy lze sprovodit ze světa jen několika dávkami děla. Hra ve výsledku nenabízí nic moc navíc a herní módy sice jsou odlišné, ale ve výsledku děláte stále to samé.
Verdikt
Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord je vcelku povedenou VR hrou, hlavně pokud máte k sobě pár kamarádů s kterými hrát, jelikož matchmaking trošku trvá a není to úplně ono. Při sólo hraní se k vám připojuje duch s protonovým dělem, ale je to jen laciná náhražka. Vývojáři na druhou stranu skvěle zvládli ovládání a gameplay. Lokace jsou hezky zpracované, jen celkově by toho obsahu mohlo být více, stejně tak více příběhového zážitku a interakcí se světem. I přes všechny nedostatky se jedná o splněný sen fanoušků Krotitelů duchů.
Komentujte