Recenze Gotham Kinghts – město Gotham potřebuje nové zachránce

Foto: WB

Pokud zavítáme do světa komiksů, a to hlavně do světa DC, tak jako první snad každého fanouška napadnou hrdinové Superman a Batman. Hlavně Batman byl již ústřední postavou hned několika celovečerních filmů, animované tvorby, ale i videoher. Na tomto poli mají všemožní superhrdinové zatím jen několik svých vlastních titulů.

Batman se může pyšnit celou trilogií a jedním spin-offem. Tři hry Arkham Asylum, Arkham City a Arkham Knight si dobyli hned několik titulů nejlepších her roku a vývojáři z Rocksteady Studios hlavně soubojovým systémem určili směr i pro desítky a možná stovky dalších her. O něco menší úspěch měla hra s názvem Batman: Arkham Origins na kterém nepracovalo původní studio, ale WB Games Montréal. To aktuálně stojí i za novou hru ze světa Batmana, ale již bez netopýřího muže s názvem Gotham Knights.

Trocha Batmana

Arkham Origins rozhodně neudělal žádnou ostudu a já bych ho s klidným svědomím přirovnal k trilogii, jen v době vydání nebyla hra úplně vyladěná, co se týče technického stavu, a to se nakonec podepsalo na hodnocení kritiků i hráčů.

Foto: PS5 sreen

Gotham Knight byla velmi očekávanou hrou a z prvních recenzí, kdy hru mohli kritici hrát ještě před vydáním to nepůsobí úplně nejlépe, ale podobně jako u A Plague Tale: Requiem je hra dosti kritizována za 30 FPS na konzolích.

Osobně si myslím, že se jedná o věc jen o zvyku, ano 60 FPS působí mnohem rychleji a plynuleji, ale přeci to není aspekt, kvůli kterému budu shazovat celou hru. Za mě jsem to vnímal cca první dvě hodiny hraní a pak už jsem si zvykl a tolik mi to nevadilo.

Foto: WB

To rozhodně neznamená, že se hned jedná o skvělou hru, jelikož to bohužel není jediné negativum. Gotham Kinghts zklamal v trošku více směrech, ale i tak dokáže slušně zabavit. Pojďme se na to podívat ale postupně.

Gotham potřebuje nové hrdiny

Zde musím nejdříve vývojáře jen chválit. Zpracovat čtyři hratelné postavy se svými charaktery, odlišným vybavením, dovednostmi, vlastním růstem, hromadou skinů a odlišnými cut-scénami (jen některé) dá opravdu hodně práce, a to se vývojářům podařilo. Mezi hratelné postavy v Gotham Knights patří:

Foto: PS5 sreen

Batgirl, také známá jako Barbara Gordon, je odhodlaná bojovnice a zkušený hacker. Jako dcera zesnulého gothamského komisaře Jima Gordona pomáhala v minulosti Batmanovi jako Oracle. Nyní, po letech zotavování a příprav, je připravena vstoupit do své nové role, ovládající své obušky a využívající svůj výcvik v kickboxu, capoeiře a jiu-jitsu.

Nightwing je Dick Grayson, první Robin, který byl Batmanovým chráněncem předtím, než se stal hrdinou. Je to přirozený vůdce, nejstarší a nejmoudřejší člen Batmanovy rodiny. Mistrovství Nightwinga v akrobacii je doplněno odborným využitím jeho charakteristických Escrima Sticks, díky němuž je schopen sejmout nepřátele.

Red Hood, dříve známý jako Jason Todd, je intenzivní a nestálý antihrdina. Red Hood má potíže s udržením svého temperamentu pod kontrolou, ale nebude váhat vstoupit do palebné linie, když bude přítel v ohrožení. Jeho výcvik mu dal nejvyšší lidskou sílu a znalosti v mnoha bojových technikách se všemi druhy zbraní.

Robin je Tim Drake, mladý zázrak a génius týmu, který je mistrem deduktivního uvažování. Jako skutečný následovník v Batmanově odkazu je motivován přesvědčením, že Gotham City potřebuje ochranu, a doufá, že bude typem personifikovaného hrdiny Batmana. Jako bojovník je vyzbrojený trojdílnou tyčí a zkušený v různých stealth technikách.  Robin má také zkušenosti v kombinované psychologii války a behaviorálních vědách.

Foto: PS5 sreen

Zde jsme si vypůjčili oficiální popis vydavatele, jelikož je za nás popsaný skvěle. Sice by každý sám nedosahoval kvalit pro vlastní hru, ale takto jsem dost často váhal, za koho budu hrát nyní. Toto dilema může trošku snížit, pokud hru budete hrát v kooperaci dvou hráčů, a to bych vřele doporučil.

Jelikož bych to považoval za hlavní devízu celé hry. Kooperace je zde zvládnuta na jedničku, a dokonce se nemusí hráči držet u sebe, pokud nehrají tedy nějakou misi, ale čistit město od zločinu mohou samostatně, stejně tak hledat sběratelské předměty.

Foto: PS5 sreen

Staří známí nepřátelé

Hlavní příběh se samozřejmě točí kolem smrti Batmana a nástupu čtyř Gothamských strážců místo něho. V průběhu hlavního příběhu budeme narážet na informace o zločinu dalších záporáků a tím otvírat vedlejší případy, ty se budou točit kolem Mr. Freeze a jeho skupiny, Harley Quinn, nebo Claymana. Záporáků není zas tolik, ale případy jsou rozděleny do několika podkapitol, takže se nejedná o jednu delší misi.

Kromě toho budeme řešit Ligu stínů, a hlavně Soví Tribunál, což je to hlavní. Do toho se přidají stovky náhodných zločinů všech možných skupin, a i různé výzvy jako jsem závody na batmotorce, nebo po svých za využití speciálních schopností jednotlivých hrdinů, nebo dokončování tréninků v sídle.

Aktivit je vcelku dost a hra zabere slušnou hodinovou porci času na dohrání všech hlavních, vedlejší případů, ale i splnění všech výzev a nemluvě o nalezení sběratelských předmětů, jako jsou batarangy, historické budovy Gothamu, umělecká díla na zdech či tajemné listy.

Foto: PS5 sreen

Kromě toho na hráče čeká neustálá starost o vybavení jednotlivých hrdinů, a to jejich brnění, zbraně na blízko a na dálku. K tomu je možné si vyhrát se vzhledem brnění a do všeho přidat vylepšovače. Zde nastává jeden problém, a to že neustálá výměna vybavení je podobně otravná jako v Marvel’s Avengers nebo Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint.

Jelikož lepší vybavení lze vyrábět či nacházet skoro neustále, a ještě pokud střídáte všechny hrdiny, což bych doporučil, jak kvůli stále změně hratelnosti, dialogů, tak i odemykání nových mailů a různých cut-scén s komunikací hrdinů mezi sebou.

Je sice fajn mít více druhů brnění a tím několik různých designů, díky čemuž si hráči mohou své hrdiny upravit ve velkém rozsahu, což chválím, ale každou chvilku měnit vybavení a pomalu po každém úkolu či levelu kontrolovat vybavení, vyrábět, měnit a rozebírat staré kvůli materiálu strašně odpoutává od již tak příliš nezajímavému příběhu.

Foto: PS5 sreen

Bohužel hlavní příběhová linka postrádá nějaký spád, napětí či zvraty a dost často jsou vedlejší případy ty lepší. Celkově je příběh hrozně roztahaný kvůli tomu, že je někdy potřeba vyřešit několik zločinů či vyslechnout nějakého padoucha. Do toho je otevřeno několik vedlejších případů a výzev, což je na jednu stranu dobře, ale trošku jsem postrádal hnací motor postupovat hlavním příběhem.

Bojové umění a pořádná výbava

Co patří k tomu lepšímu je soubojový systém, který sice má dost svých chyb a je dosti jednolitý, tak je i přesto zábavný. Každý hrdina má své vybavení a styl, ale ovládání je pro všechny stejné. Tedy každý disponuje slabým, či silným útokem jak na blízko, tak na dálku, a pak řadou speciálních útoků a schopností, které se postupně rozrůstají dle investovaných bodů v jednotlivých stromech dovedností, nebo plněním určitých výzev. Jedna série výzev zpřístupní nový strom dovedností, jiná série zase dodá hrdinům nový speciální útok či vybavení.

Foto: PS5 sreen

Opět se jedná o věc, za kterou si vývojáři zaslouží pochválit, když už jsou hanění za tolik věcí, co je špatně. Po celou dobu hry je neustálý prostor pro vylepšování jednotlivých superhrdinů a hodně se mi líbilo zpřístupňování nejen za pomocí získaných zkušenostních bodů, ale hlavně za plnění výzev a úkolů.

Postupně se přidávající i možnosti cestování po docela rozlehlém městě, nepůsobí úplně živým dojmem, jelikož na každém kroku je spíše nějaký drobný zločin, který je spíše otravný a třeba GCPD, nebo nějaké střety mezi frakcemi jsou minimální.

Ale to jsem trošku odbočil, ze začátku je možné se jen přitahovat od bodu k bodu, nebo si přivolat motorku, obojí je hrozně zdlouhavé a jízda na motorce po chvilce postrádá pocit rychlosti a nějaké zábavy. Časem je možné si odemknout alespoň rychlé cestování na určité body a pak i pro každého hrdinu schopnost, která značně urychlí se dostat z bodu A do bodu B. Třeba Batgirl bude moci plachtit jako Batman, jen o dosti pomaleji. Robin zase se rychle teleportovat. Nightwing bude mít kluzák jako ve Fortnite a Red Hood, se díky svým schopnostem po reinkarnaci, dokáže odrážet ve vzduchu tajemnou silou.

Díky tomuto rozšíření a neustálému opětovnému střídání všech možností, již cestování po městě nebude tak zdlouhavé a nudné. Gotham Kinghts je hrou, která se snažila do hry možná implementovat až příliš mnoho prvků a některé jsou kvůli tomu nedotažené.

Verdikt

Rozhodně hru nemohu označit za špatnou a asi nejvíce mě mrzí příběhová složka, jelikož i náznaky interakce mezi postavami a jejich cut-scény fungují jako dobré pojivo, vedlejší příběhy také nejsou vůbec špatně zpracované, ale chybí pořádné napětí a nějaká nutnost pokračovat v záchraně města. Do toho drobné technické chybky, zvláštní pocit lehce mrtvého města hru zbytečně srážejí. Ale zase je zde skvělá kooperace, zábavný soubojový systém, pěkné audiovizuální zpracování a rozsáhlé i odlišné schopnosti a vylepšování hlavních hrdinů.

Gotham Kinghts

7

Hodnocení

7.0/10

Klady

  • Slušné grafické zpracování
  • Slušně zpracované město
  • Hratelné čtyři postavy
  • Mulitplayer v podobě kooperace

Zápory

  • Příběhová část nemá napětí
  • Neustálá výměna a výroba předmětů
  • Opakující se řešení zločinů
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na