Recenze Horizon Forbidden West: Burning Shores – neskutečná cesta pokračuje
Herní série Horizon se zaslouženě dostalo mezi peloton největších a nejúspěšnějších exkluzivit od Sony. Horizon Zero Dawn na PlayStation 4 nabídl nejen inovativní svět, ale i příběh a hratelnost. Není divu, že hra vyhrála i několik ocenění za hru roku. Hráči i herní kritici hře odpustili i řadu nedostatků a na druhý díl, který nakonec vyšel jak na PS5 i PS4 se netrpělivě čekalo.
Od vydání druhého dílu Horizon Forbidden West je to již více než rok a do teď mě hra nepřestává fascinovat svým grafickým zpracováním, mimikou a uvěřitelnosti postav a velmi dobrým příběhem, hlavní protagonistkou a zábavnou hratelností.
I když hra v hodnoceních o hrách roku trošku zapadla mezi další velikány jako je God of War Ragnarök a Elden Ring, které na konci roku strhli největší pozornost, tak přesto Horizon Forbidden West bych zařadil mezi herní klenoty aktuální doby.
V tuto chvíli je jisté, že na nás čeká i třetí díl, ale mezi tím si kromě VR spin-offu s názvem Horizon Call of the Mountain pro nás vývojáři z Guerrilla Games připravili příběhové rozšíření s podtitulem Burning Shores, které vychází již čistě pro aktuální generaci konzolí PlayStation 5.
Důležitý střípek příběhové skládačky
Kromě dalšího poodhalení příběhu pro další díl a několik hodin výborné zábavy rozšíření nabídne i vylepšené létání, pohyb pod vodou, obřího robotického nepřítele, novou společnici Seyku a osobnější stránku Aloy.
K zpřístupnění rozšíření Burning Shores je potřeba mít dohranou základní hru. Po konečných událostech dostane Aloy telefonát od Sylense, které ho si naposledy ještě zahrál herec Lance Reddick s tím, že se na obzoru objevila nová hrozba.
Porot se Aloy musí vydat do takzvaného hořícího pobřeží, které se nachází na nynějším území slavného města Los Angeles a proslulého Hollywoodo. Aloy se na místě setká se Seykou, která v příběhu rozšíření hraje velmi podstatnou a důležitou roli. Seyka je místní bojovnice klanu Quen. Má řadu svých vlastních problémů a pátrá po zmizelé sestře.
Díky menší herní době je celý příběh více intenzivní a působí daleko naléhavěji než v původní hře. K tomu přispívá i skvěle napsaný záporák a vlastně všechny nové postavy v příběhu včetně Seyky a Aloy, která je stále dokonalá hrdinská postava.
Více k příběhu nechci prozrazovat, jelikož je riziko, že bych nejen prozradil něco ze samotného rozšíření, ale i z Forbidden West, jako základní hry. Co se týče příběhu, tak vývojáři opět nezklamali a všichni fanoušci Horizonu budou nadšeni, jako z předešlých dílů a rozšíření.
Ve dvou se to lépe táhne
Co se týče hratelnosti, tak tu hlavně ovlivňuje přítomnost společnice Seyky, jelikož je s Aloy většinu herní doby a pomáhá, jak při soubojích, tak i u logických hádanek a překonávaní nejrůznějších překážek. Taková podobná spolupráce, co jsme mohli zažít v God of War, nebo The Last of Us, akorát Seyka je opravdu silná bojovnice.
Na hráče čekají i nový nepřátelé a bossové, které jsou stejné nápaditý, jako všechny ostatní nepřátelské stroje. Za zmínku rozhodně stojí závěrečný boss, který je naprosto epický a rozhodně jeden z důvodů, proč rozšíření vyšlo jen na PS5, jelikož tohle by PS4 těžko utáhla.
Dalším důvodem rozhodně je nový létající robotický přítel Waterwing, který kromě létání vzduchem se dokáže ladně a rychle pohybovat pod vodou, čímž dává hráčům novou perspektivu prozkoumávání vodních ploch. Tím se ještě více odkrývá podvodní svět, jež hra nabízí.
Nové prostředí Burning Shores působí opět famózně. Sice není tak odlišné od toho předchozího, ale i tak je radost prozkoumávat každou píď nového území. Po technické a grafické stránce se také jedná o dokonalost. Hra běží plynule, bez jakýkoliv záseků či propadů FPS, k tomu ještě nabízí nový režim 40 FPS, který je taková nadstavba mezi výkonnostním režimem, který dodává stabilních 60 FPS a kvalitou, která nabízí 4K s 30 FPS.
Verdikt
Fanoušci rozhodně budou z Horizon Forbidden West: Burning Shores nadšeni. Nejvíce mě překvapilo, že odehrávající příběh je důležitou součástí celé ságy, a nikoliv jen vedlejší příběhové zpracování, jako v případě rozšíření prvního dílu. Asi bych nechtěl hrát ve spolupráci dvou postav celý veliký díl Horizonu, ale těch cca 7 hodin byla příjemná změna a osvěžení celé hratelnosti.
Komentujte