Recenze Indiana Jones and the Great Circle – dokonalá herní adaptace

Foto: MachineGames

Konec letošního roku se blíží a poslední velké tituly postupně přicházejí, aby hráči měli co hrát, než nás v únoru zasype další nálož očekávaných her. Indiana Jones and the Great Circle nám letošní rok krásně uzavírá, a i přes to, že letošní rok byl malinko slabší, tak na konec tu pár skvělých her máme.

Ačkoliv Indiana Jones je veliká filmová značka, tak herních adaptací se příliš mnoho nedočkala. Možná je nyní ideální doba a technologické možnosti využít tuto značku na maximum. Za vývojem hry stojí studiu MachineGames, které avizovali, že Indiana Jones and the Great Circle je pro ně největší a nejnáročnější hrou.

Foto: MachineGames

Tohle švédské studio přitom má na svědomí pár skvělých her jako je Wolfenstein: The New Order, Wolfenstein: The Old Blood, nebo Wolfenstein II: The New Colossus. Sice se více či méně drželi spíše své slavné značky, ale i v ní dokázali přinášet revoluční mechanizmy a novodobého Wolfensteina jsem si užil nadmíru. Tedy pokud nebudu počítat poslední dvě hry z tohoto světa Wolfenstein: Youngblood a Wolfenstein: Cyberpilot.

Indiana Jones, tak jak ho známe

První ukázky a obrázky nám minimálně naznačili, že se na hru bude pěkně koukat a stejně jako u jejich předchozích her je grafické zpracování na špičkové úrovni. To samé platí i u Indiho, což prozradím hned takhle na začátku. Hry od studia MachineGames také byly vždy perfektní po technické stránce a the Geat Circle, který jsme měli možnost hrát ještě pár dní před vydáním je na tom velmi dobře.

Foto: MachineGames

Nesetkal jsem se s žádným výrazným bugem nebo technickou chybou, kromě problému s DLSS, které při zapnutí házelo zvláštní třpytění v odlescích, ale po jeho vypnutí a nahrazení nativním TSS bylo vše naprosto v pořádku. Po oznámení HW nároků jsem se bál, že hru nerozjedu na ultra nastavení, ale překvapivě ani, když jsem nesplňoval uvedené nároky, tak jsem hru bez problému utáhl na toto nastavení při stabilních 120 FPS.

PC verze skýtá opravdu širokou možnost nejrůznějšího nastavení a sice jsem si s ním musel na úvod trochu pohrát, ale po pár minutách jsem se dostal na ideální nastavení, kdy hra běžela plynule s hezkým grafickým vyobrazením a stabilním snímkováním.

Foto: MachineGames

Další věc, která mě překvapila je, že předchozí hry od tohoto studia byly velmi akční střílečky a trochu jsem se obával, že Indiana Jones and the Great Circle bude až moc akční střílečkou, ale opak je pravdou. Sice tu střelné zbraně jsou, ale během prvních osmi hodin jsem střelnou zbraň nepoužil ani jednou a když už došlo na přestřelku, tak to rozhodně nebylo hlavní náplní hry.

Pěstí souboje

Hra se spíše zaměřuje na kradmý postup, řešení hádanek, objevování v převážně otevřených lokací a když už dojde na souboj, tak jsem převážně využíval pěsti, nebo třeba koště, zvon od záchodu, kladivo, lopatu, nebo cokoliv s čím šlo uštědřit pár dobře míněných ran.

Foto: MachineGames

Souboje jsou zábavné, kdy je potřeba vykrývat útoky a uštědřovat dobře mířené rány, do toho promlouvá i výdrž, takže nelze řezat hromadu nepřátel hlava nehlava. Indi je sice slušným rváčem, ale proti veliké přesile má problém a tolik ran nesnese. Takže i souboje působí velmi realisticky, i když občas se mi podařilo umlátit celý obrozenecký tábor, pokud jsem měl dost předmětů pro boj kolem sebe.

Všechny zbraně mají svoji výdrž a po pár ranách se rozpadnou, ale naštěstí k boji lze použít opravdu skoro všechno. Vzácnější zbraně lze opravovat nalezenými sadami pro opravu, tak aby vydrželi trochu déle.

Také lze kdykoliv využít ikonický bič pro odzbrojení nepřítele, nebo jeho krátkodobé omráčení. Kromě toho lze využívat k přehoupnutí, nebo vyšplhání na místech tomu určené. Ačkoliv Indi umí i šplhat a překonávat překážky, tak je to možné pouze na určitých místech, což sice nepůsobí úplně přirozeně, ale bez toho by postrádalo smysl, překonávat některé překážky a hledání různých cest a propojek v otevřených lokacích.

Foto: MachineGames

Jak už bylo zřejmé z některých videí, tak většina hry je z pohledu první osoby, ale při šplhání, nebo některých interakcí se hra přepne do pohledu třetí osoby. Překvapivě to funguje skvěle a takto vám hra připomíná, že vlastně hrajete za slavného Indiana Jonese

Herní svět plný hádanek a možností průzkumu

O příběhu toho moc neprozradím, jelikož se jedná o skvělý zážitek a je radost postupně odhalovat, jaká dobrodružství na hráče čekají. Hlavní postavy jsou skvěle napsané, a i zahrané a v otevřených lokací hra skýtá spoustu vedlejších výzev a mini příběhů.

Foto: MachineGames

Indiana Jones v této hře se hodně nacestuje, a tak hráči navštíví třeba Italský Vatikán, pyramidy v Gíze, Himaláje, nebo si udělá výlet do džungle. Hra střídá právě tyto otevřené lokace, které vybízejí k průzkumu, plnění vedlejších aktivit a objevování světa. Ale takto neprobíhá celé hraní, jelikož dost často narazíme na lineárnější a vesměs akčnější části hry, plné cut-scén a svižnějšího průchodu.

V průběhu téměř celé hry se Indy učí novým dovednostem za pomocí knížek a získává nové předměty, jako je foťák, který kromě získávání fotek a dalších zkušenostních bodů může být nápomocen i k řešení hádanek, pokud se hráč zasekne, nebo dýchací masku. Také využívá nejrůznější převleky, které pomohou v infiltraci.

Foto: MachineGames

Za každou objevenou věc či vzácný předmět je hráč odměněn zkušenostními body za které si odemyká nové schopnosti při nalezení dané knížky, proto je zde velká motivace celý herní svět prozkoumávat do každého detailu a je to hlavně stále zábavné. Dokonce se lze i na již objevená místa vracet a případně objevit vše, co daná lokace skýtá, když hráč v zápalu zjišťování příběhu neprozkoumá vše.

Verdikt

Indiana Jones and the Great Circle je ve zkratce skvělou hrou a kdyby vyšla o měsíc dříve, tak bychom tu měli jasného favorita na vítězství ve hře roku. Tohle je hra, která se spoustě hráčů vryje do paměti a budou na ní vzpomínat jako na skvělou hru dlouhé roky. Osobně moc výtek ke hře nemám až na pár zmíněných technických záležitostí u verze na PC a umělé inteligenci občasných společníků, ale jinak hra vyniká ve všech směrech. Odkaz legendární filmové ságy, tak dostal zadostiučinění v dokonalé herní adaptaci.

Indiana Jones and the Great Circle

9.5

Hodnocení

9.5/10

Klady

  • Parádní příběh, dabing a herecké výkony
  • Dokonalá herní adaptace legendární filmové ságy
  • Nádherná podívaná s velkým množstvím různorodých lokací
  • Zábavné ve všech směrech

Zápory

  • Umělá inteligence společníků
  • Drobné technické neduhy u PC verze
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na