Recenze Resident Evil Village: Winters’ Expansion – strastiplná cesta ještě není u konce
Opět se vracíme na místo činu, jen několik desítek let po událostech hlavní dějové linky. Z miminka je už slečna, která nemá na růžích ustláno a vydává se po stopách svého otce, aby poznala podobné hrůzy a zbavila se své kletby. Akorát nyní prostředí prozkoumáme v pohledu třetí osoby.
Série Resident Evil zažívá opětovný boom. Nejen, že vývojáři pravidelně vydávají nové díly v nové perspektivě, ale do toho stíhají i remaky těch minulých a k tomu spolupracují na filmech a seriálech. Před časem jsme se dozvěděli, že poslední díl s podtitulem Village se dočká i VR verze pro Playstation VR2.
Aktuálně ještě vyšel slibovaný přídavek v podobě placeného DLC s názvem Winters’ Expansion, který kromě příběhového rozšíření přináší i dvě další novinky. První z nich je menšího rázu a jsou to nové možnosti do arénové rubačky The Mercenaries, ale ta druhá rozhodně příjemně překvapí více hráčů. Jedná se totiž o to, že celou původní hru lze hrát také v pohledu třetí osoby jako samotný přídavek, který je tvořen čistě pro 3rd person.
Rose Winters
Hlavním tahákem nicméně je stále příběhové rozšíření, které se zaměřuje na dceru Ethana Winterse Rose Winters. Po událostech hlavního příběhu totiž uběhlo již dlouhých 17 let a jak jsem zmínil z úvodu, tak z malého miminka, které jsme v původní hře ochraňovali a zachraňovali je dospělá slečna.
Rose celá léta vyrůstala bez otce a matky, ještě k tomu podědila menší nadpřirozené schopnosti, což jí dělá problém se socializovat. A tak místo večírků, drbaní s ostatními holkami řeší, jak se oprostit od urážek do „zrůd“.
V tom se dozvídá, že je možnost, jak se zbavit všech nadpřirozených schopností. Kvůli tomu se vrací na místo událostí hlavního příběhu. I když trošku jiným způsobem. Více k samotnému příběhu prozrazovat nebudu, jelikož se nejedná o žádný dlouhý zážitek a cokoliv na víc by již byl spoiler.
Herní doba přídavku je okolo 3 hodin asi i proto vývojáři přidali k expanzi další možnosti a věci, jinak by to bylo proklatě málo. Samotné příběhové rozšíření není špatné, a i prozkoumávat známá místa v nové perspektivě s novými schopnostmi a nepřáteli bylo rozhodně zábavné, jen krátké.
Možná by se při delší herní stopáži již schopnosti Rose trošku omrzely a vývojáři by museli sáhnout k nějakým dalším. Co se týče lokalit tak se podíváme třeba na známý zámek Dimitrescu, dům panenek a venkovní lokaci. Lokace jsou trošku okleštěny a nenavštívíme všechna zákoutí, ale z každého to nejdůležitější najdeme.
Jinak vše zůstalo při starém včetně inventáře, používání vybavení a zbraní, tentokrát je k dispozici pouze pistole, brokovnice, trubková výbušnina a samotná schopnost Rose. Opět máme pasáže plné soubojů, logických hádanek, prozkoumávající části a vývojáři ve větším zastoupení přidali útěkové části a ty, kde je potřeba využít kradmého přístupu.
The Mercenaries a nová perspektiva
Kromě krátkého příběhové přídavku Winters’ Expansion obsahuje i nový obsah do arénového módu The Mercenaries. Trošku mění způsob přístupu, tedy přidává postupné odemykání všech map. Pak přibyl značný obsah do tohoto módu.
Kromě nových map a vybavení je hlavním tahákem trojice nových postav. Chris Redfield za kterého se hraje, stejně jako za předchozí postavy a disponuje klasickými zbraněmi. Zatímco Heisenberg a Lady Dimitrescu jsou superpadouši a proto i hratelnost za tyto postavy je značně odlišná a oživuje celý zážitek. V tomto módu lze strávit dalších pár hodin a než si projdete všechny nové postavy a mapy, tak se herní doba téměř zdvojnásobí.
Posledním vylepšení je možnost si měnit v hlavním příběhu pohled z první osoby na pohled ze třetí osoby. A tím se z moderní linky Resident Evil stane rázem ta stará. I když oba díly s pohledem první osoby byly a jsou velmi dobře hodnocenými díly a vesměs předbíhají své starší bratříčky, tak spoustě hráčům chybí stará perspektiva a nyní si mohou hru užít v obou režimech.
Osobně jsem pohled z třetí osoby využil jen v příběhovém rozšíření, kde seděl velmi dobře, ale původní hra se mi stále hrála lépe v originální kameře. V novém zobrazení nemá hra takovou atmosféru a všechny strašidelné momenty nejsou tak strašidelné. Hráče to více odpoutá i když zase v mnoha směrech je nový pohled lepší, tak si raději počkám na nový průchod celou hrou až s Playstation VR2.
Verdikt
Resident Evil Village: Winters’ Expansion vylepšuje již tak skvělou základní hru o nový příběh, který trpí jen pro svoji délku. Nová kamera rozhodně potěší spousta hráčů a režim The Mercenaries je také bohatší. Sice se může zdát jako tři hodiny příběhového rozšíření za 500 jako málo, ale když k tomu přidáme všechno okolo, tak to zase není tak vysoká částka.
Komentujte