Recenze Songs of Silence – novodobý Heroes of Might & Magic

Foto: Gamebro

Her podobného žánru Heroes of Might & Magic, nebo Disciples, bychom moc na herním trhu nenašli. I když se jednalo o velmi úspěšné značky, a dokonce Heroes of Might & Magic oznámil svůj návrat, tak v tomto žánru už se hůře dělali další krůčky kupředu. O něco výjimečného na tomto poli se snaží vývojáři ze studia Chimera Entertainment se svojí hrou Songs of Silence.

Tohle studio doposud nemá tak velké zkušenosti a mají za sebou pár menších her, proto by se dalo říct, že se jedná o jejich první větší projekt. Hra svým žánrem i názvem připomíná nedávno vydané Songs of Conquest, které se drželo v zajetých kolejí. Nicméně Songs of Silence nemá nic společného se zmíněným titulem i když je žánr i název velmi podobný.

Foto: Gamebro

Vývojáři z Chimera šli na věc trošku jinak. Berou si totiž prvky karetních her, autobattlerů a tvoří zajímavý mix s velkým zaměřením na příběh. Nečekejte žádné větší budování hradů a měst, ani příliš taktizování v průběhu bitev. Přitom každý tah je velmi důležitý a je potřeba s velkým rozmyslem přemýšlet o svých dalších krocích.

Boj světla a stínu

Ačkoliv se na začátku všechno jeví standartním přístupem, kdy tu máme rozpínavé zlo, které vyžene nebohé obyvatelstvo ze svých domovů a ty hledají nové útočiště a dočkají se jen další zrady a následně dalšího úprku, tak celkové pojetí je svižné a velmi poutavé.

Foto: Gamebro

Do toho zasahuje starobylá rasa světla a temna a tento balík je stylizovaný do malebného prostředí jak z dávných obrazů. Hlavně vizuální stránka dokáže velmi zaujmout a vtáhnout do celého světa. K tomu dopomáhají i skvěle napsané postavy.

Každá jednotka a budova a schopnost má svojí stylizovanou kartičku a dost často mě zajímalo, jak bude vypadat další karta o něco více než samotná jednotka na bojišti. Kampaň se nedrží jen jednoho příběhu a národu, ale po úvodu nám přeskočí na další a pak zase zpátky a tím i oživí celý průběh dění.

Žánrový mix

Spojení s hrou Heroes of Might & Magic se může zdát na první pohled velmi silné, ale opak je pravdou. Sice zde máme také hrdiny se svými armádami a města, kde je možné rekrutovat další jednotky a léčit zraněné a pohyb po mapě probíhá na tahy, ale tím spojení končí.

Foto: Gamebro

Ve hře nacházíte tři suroviny. Za zlato kupujete primárně jednotky a produkuje se ve všech získaných městech a osadách. V některých osadách je hlavní komoditou jiný zdroj, ale alespoň pár mincí produkují vždy. Druhým zdrojem je stavební materiál, ten slouží k vylepšování měst a osad a budování vylepšení z kartičky naučené hrdinou.

Třetím zdrojem je magická energie, ta slouží k rekrutování silnějších válečníků, ale také k sesílání některých náročnějších kouzel. Každá frakce má zdroje trošku odlišné, ale ve výsledku je princip téměř stejný.

Dle druhu města lze i verbovat rozličné jednotky a hrdina se musí nacházet v daném městě, takže s rekrutováním na dálku nepočítejte. Stejně tak jen někteří hrdinové umí stavět dané druhy staveb a pokud chcete mít danou stavbu ve více městech je potřeba je objet daným hrdinou. Větší města mohou verbovat jednotky i do své armády. Hrdinové mají dle úrovně danou velikost své armády, ale naštěstí mají také rezervu, kterou lze povolat na bojiště příslušnou kartou, nebo jí využít na výměnu zraněných jednotek, abyste po každé bitvě nemuseli do nejbližší osady.

Foto: Gamebro

Také ukořistěné zásoby se automaticky nepřesunou do globálních zásob, ale vznikne karavana, která zabírá jedno políčko v rezervě a tu je potřeba dovést do města a až pak dojde k zisku zásob. Pohyb je volný a jediné omezení je dosah hrdiny v jednom tahu, také je pohyb rozdělen na dvě fáze kdy polovinu bodů je pochod bezpečný a okolní nepřátele ho jen tak nespatří od druhé půlky se jedná o spěch, a tudíž jste všem okolním skrytým nepřátelům na očích. Hra tohle skvěle využívá v některých kapitolách kampaně.

Souboje jsou také rozdílné

Dalším rozdílem oproti klasickým tahovým strategiím jsou samotné souboje. Boje totiž probíhají automaticky, takže jen sledujete, jak dle vašeho poskládání před bitvou se do sebe pustí dvě armády a do samotné bitvy lze zasahovat jen pomocí karet. Což jsou takové schopnosti a kouzla hrdinů. Některé jsou obraného charakteru, jiné podpůrného a samozřejmě i útočného.

Foto: Gamebro

Podpůrné dokáží přivolat jednu jednotku z rezervy, nebo vyvolat pár vojáků na bojiště, útočné jsou většinou v podobě nějakého příkazu jednotce či útočného kouzla. Někdy jedna armáda nestačí, ale nelze spojit dvě armády do sebe. Tak je potřeba jedním hrdinou armádu oslabit a utéct z bojiště a pak druhou nepřítele dorazit.

Hrdinové získávají nové schopnosti a budovy dle své úrovně. Každou úrovní si hráč může vybrat z několika možností, zda se naučí nějakou novou schopnost, nebo posílí něco ze stávajícího arzenálu.

Foto: Gamebro

Ačkoliv se mohou zdát souboje dle videí a popisu nudné, s malými taktickými možnostmi, tak to se opravdu jen zdá. Celková obtížnost je velmi vysoká a na každém kroku záleží, i správné poskládání jednotek, a to jak druhově, tak i pozičně má velký vliv na vývoj bitvy.

Verdikt

Songs of Silence je zajímavým mixem žánru, který se snaží udělat nějaké změny v zajetých kolejí a trochu se odlišit od podobných her. Hlavní předností hry je nádherný malovaný vizuál a slušný příběh s pořádnou kampaní. Samozřejmě by hra možná byla zábavnější, kdyby nabízela rozvětvenou výstavbu měst a větší kontrolu nad jednotkami. Osobně po dohrání kampaně jsem neměl tolik chuť se pouštět do skirmishů, ale i tak hra dokáže zabavit na desítky hodin. Pokud neočekáváte další Heroes of Might & Magic na stovky hodin hraní, tak vás hra dokáže příjemně překvapit a zabavit.

Songs of Silence

7.5

Hodnocení

7.5/10

Klady

  • Malebný vizuál
  • Chytlavá kampaň
  • Slušný příběh a dabing postav
  • Slušná výzva

Zápory

  • Menší taktické možnosti v bitvách
  • Jednoduchá správa měst a osad
Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na