Recenze Star Wars Outlaws – parádní výlet do daleké galaxie
Universum Star Wars je jedno z nejpopulárnějších a nejdéle trvajících, nicméně velké open-world hry jsme se doposud nedočkali. A kdo jiný se toho mohl chytit než továrna na hry s otevřeným světem Ubisoft. Někdo hry od Ubisoftu miluje jiný už je nenávidí, ale stále si drží jistou kvalitu.
Již od prvních záběrů ze hry Star Wars Outlaws se nese jistá kontroverze o její kvalitě. Hra měla od začátku nálepku další open-world hra od Ubisoftu, a na jednu stranu to platí, ale na druhou ne a stále je zde otázka, jestli je to vůbec špatně.
Massive Entertainment nedávno vydali také hru s otevřeným světem s veleúspěšnou licencí. Je zde řeč o docela slušné hře Avatar: Frontiers of Pandora. Sice neoplývala nejlepším hodnocením, ani zázračnými prodeji, ale v naší recenzi si odnesla velmi dobré hodnocení, hlavně díky nádhernému světu, parádní atmosféře, technickému stavu a grafickému zpracování.
Podobně to je i se Star Wars Outlaws, které vyniká ve využití licence, nádhernému různorodému prostředí a dechberoucí atmosféře, ale je bitá na něčem, co bychom ani u jedné z her nečekali a tím je příběh a možná trochu opakující se hratelnost a obsah, což je největší problém otevřených světů od Ubisoftu.
První krůčky do staré známé galaxie
V roli hlavní hrdinky je zde sympatická Kay Vess, která je uvěřitelnou postavou, s kterou jsem se dokázal vžít a její zlodějský patálie mě vcelku bavili. Bohužel zápletka hlavního příběhu není nijak velkolepá, což mě dost mrzí podobně jako u Avatara.
Jelikož oba tyto světy se úplně nabízejí k vytvoření ultimátního příběhu plného zvratů a zajímavých vedlejších příběhových linek. Ale jako by vývojáři z Massive svojí veškerou pozornost dávali do nádherných světů s živoucí atmosférou a na důležitou složku jakou je příběh úplně zapomněli, nebo ve studiu chybí scénáristi. Což na druhou stranu nechápu, jelikož třeba hry ze série Assassin’s Creed nikdy nenabízely špatný příběh.
Ale zase nemohu mluvit, že by příběh byl úplně otřesný, nějaká zápletka zde je a docela to zahraňují postavy, které jsou uvěřitelné a mají velmi povedený dabing. Do toho musím takhle na začátku pochválit i ozvučení a soundtrack, který je špičkový.
Po pár událostech se dostane naše hrdinka z původní planety s vidinou lepšího života, ale ztroskotá na jiné planetě, kde se pořádně dostane do hrátek podsvětí a vládnoucích organizací. Mezitím si opraví loď a následně se bude moci vydávat na jiné světy a jejich orbity.
Cesta mezi světy
Hlavní část hry se odehrává na planetách a létání po orbitě a vesmírné bitvy jsou jen příjemným osvěžením. Svoji loď stejně jako blaster, nebo speeder pro pozemní přesouvání lze vylepšovat a modifikovat, a to jak jejich výkonnostní stránku, tak i tu vzhledovou. Různých vylepšení je tak akorát, aby hráč nebyl nucen do nějakého grindu a mohl se pohodlně dostat k tomu nejlepšímu.
Což je výhoda celé hry, jelikož vás nenutí využívat vše, co nabízí otevřený svět, jako je hromada vedlejších aktivit, náhodné událost, prozkoumávání obrovských světů a překonávání nejrůznějších překážek pro další kredity a materiál. Lze se čistě věnovat jen hlavnímu příběhu a za cca 20 hodin mít dohráno s příjemným pocitem, že to vše odsýpalo.
Nebo se můžete věnovat všemu a ve hře strávit klidně trojnásobek času na víc. Asi nebudu popisovat vše, co lze ve hře dělat, jelikož by jen samotný výčet dal na několik stran. Nicméně lze si odpočinout u arkádových her, trochu si pohrát při hazardu, ač už sázení, nebo hraní sabacc. Prozkoumávat všechny taje daných světů, získávat materiál a cennosti, a dostávat se na místa, kam nikdo jiný nemůže. Důležitou složkou hry je systém reputace jedné ze tří zločineckých frakcí. Jen se nejde vždy zavděčit všem a na hráče čeká hned několik rozhodnutí, komu pomohou a koho zradí, a to přináší jisté výhody, odměny, ale naopak i značné nevýhody, pokud je reputace záporná.
Při dobré reputaci kromě dárků a slev v obchodě se hráč může dostat na jejich základny bez nutnosti se plížit a vloupávat (tedy kromě nejstřeženějších míst) a tím se snadněji plní některé úkoly a okrádá o nejlepší lup.
Kde nestáčí důvtip pomůže blaster
Podobně jako u Assasina je možné téměř vše řešit kradmým postupem, nebo za pomocí síly a střelných zbraní. Kromě plížení, odlákávaní a využívání technických hračiček je velikým pomocníkem zvířátko Nyx, které dokáže odlákávat pozornost, aktivovat všemožná zařízení na dálku, krást, nebo i útočit a zaměstnat tím na nějaký čas soupeře.
V boji lze využít modifikovatelný blaster, nebo si od nepřátel či stojánků vypůjčit nějakou silnější zbraň. Nechybí ani různé granáty a další vychytávky. Souboje představují slušnou výzvu a hrdinka není žádný nepřemožitelný rytíř Jedi.
Kromě toho umí i slušně skákat a zvládat nejrůznější překážky, ale lezení je zde silně naskriptované a lze jen po určitých površích. Ale hra nikdy neurčuje, jakým způsobem se kam dostat a jak splnit daný úkol a vždy je hned několik možností.
Velmi povedený je systém vylepšování, sice zde není žádný strom dovedností a získávání zkušenostních bodů, ale po získání přátel se odemkne série úkolů a po jejich splnění se odemkne nějaké vylepšení či vlastnost. Třeba pětkrát zabít nepřítele odlákáním a za to jsem obdržel schopnost se vzdávat nepříteli při odhalení a čas využít k naplánování, jak si se situací poradit.
Verdikt
Star Wars Outlaws je za mě velmi povedená hra, a splněným snem fanoušků Star Wars, ano hra má spoustu chyb a po čase může přijít stereotyp, ale ačkoliv nejsem nějaký fanda her od Ubisoftu ani extrémní fanoušek světa Star Wars, tak jsem si hru užil až jsem byl příjemně překvapen. Škoda jen, že grafické zpracování není lepší, i když zpracování světů a atmosféra je tak dokonalá, že i tohle jsem oželil. Pak tu jsou občasné pády hry, které snad vyřeší day one patch. Pro někoho to bude jen další hra od Ubisoftu ve světě Star Wars, ale osobně by mi přišel tento verdikt příliš krutý a minimálně bych řekl, že si vývojáři vzali to nejlepší ze svých her a poskládali to dohromady.
Komentujte