Recenze The Elder Scrolls Online: High Isle – vítejte v Bretonii
Další expanze jednoho z nejpopulárnějšího MMORPG připlouvá v nové síle, s novým prostředím, příběhem, postavami a karetní hrou. Vývojáři Zenimax Online Studios se o hru starají s velkou noblesou. Nepamatuji si, že by nějaká jiná MMO hra dostávala tolik rozšíření po tak dlouhou dobu.
Dokonce každá expanze přináší nějakou větší změnu, nebo důležitý prvek, který vylepší celkový zážitek ze hry. Co si v rychlosti matně vybavuji, tak v jednom z posledních rozšíření to byla archeologie, která se objevila napříč celou hrou, pak to byli společníci, kteří pro sólo hráče jako jsem já, byl dar z nebes.
Žádné rozšíření nebylo špatné a naštěstí tomu tak není ani zde
Nyní je to nová karetní hra. Vývojáři zkouší něco podobného, co se povedlo Zaklínači 3, kdy se z karetní minihry stal docela fenomén, který už má tři vlastní hry. K tomu vždy, každý přídavek dodá i několik dalších drobných novinek. Ať se jedná o nějakou profesi, možnostmi stát se upírem či vlkodlakem a podobně.
Stálé hráče zajímá i nové prostředí, úkoly, výzvy, nepřátelé, a i tohohle každá nová expanze nabízí docela požehnaně. Tak věrní hráči mají stále, co hrát a pro nové zájemce hra pořádně bobtná jak na obsahu, tak možnostech. Ani High Isle nebude žádnou výjimkou a pokud se řadíte mezi pořádné hráče The Elder Scrolls Online, tak už určitě toto DLC vlastníte.
Pro ty, co stále váhají, nebo se ještě do TESO nepodívali vůbec, si tento přídavek rozpitváme trošku více do detailu. Ono totiž i cena u expanzí časem, a hlavně vydáním té další rapidně klesne, a proto spousta hráčů čeká až na vydání té další. Na druhou stranu vývojáři zase vše nedávají do těchto velkých rozšíření, ale spoustu úkolových linek a dungeonů je potřeba dokupovat zvlášť, nebo si hru předplácet.
High Isle domov Bretonů je úchvatným místem
Vývojáři hodně lákali na nové prostředí, jelikož domovina Bretonů se zatím neobjevila v žádné The Elder Scrolls hře a fanoušci tak poprvé v celé sérii mohou zavítat na High Isle. Je to rozhodně škoda, že jsme se tam v rámci hry ještě nedostali. Prostředí vypadá naprosto úchvatně a co se týče vzhledové stránky, tak se jedná asi o jedno z nejhezčích míst v celém Tamrielu.
Hlavní město je plné života, umění a vědy. Pod povrchem jsou skryté cesty, katakomby a mnoho ukrytého. Do toho promlouvá i ostrovní pirátství, hustá džungle, vesničky, vinohrady a vězeňský tábor. TESO vždy nabízelo působivé prostředí, které vybízelo k jeho průzkumu a zde to opět potvrzují.
Ve většině MMORPG je to spíše honba za co nejlepším vybavení a zde je to spíše o příběhu a prozkoumávání prostředí.
Politické hašteření jako ve hře o trůny
Druhým velikým tahákem je příběhová složka hry, která se nyní točí ohledně tajemného řádu Ascendant Order, který nabourává běžné pořádky na ostrově a zabraňuje mírovým jednáním vyslanců z celého Tamrielu. Takže vše začne pátráním po zmizelých lodích s nebohými velvyslanci a následně se rozvine do neobvyklých výšin, intrika a pletichaření.
Na venek totiž město působí mírumilovně a civilizovaně ale pod městem se skrývá neskutečná směs podvodů a spiknutí. Na hráčích je pak se nezamotat ve všech lžích a podvodů. Kromě hlavního příběhu na hráče čeká spousta těch vedlejších, ať je to příběhová linka s druidy, nebo vězeňským táborem či jednotlivé úkoly od občanů ostrova.
K tomu nechybí ani dva velmi zajímavé dungeony, jeden trial a world event Volcanic Vents, kde ohnivý vulkán chrlí jednoho nepřítele za druhým a jediný způsob zastavení je všechny porazit. Kromě tohohle a dalších drobností, jako jsou nová brnění a zbraně se ve hře objeví i dvě nové společnice.
Čestná bojovnice Isobel, plná ideálů o hrdinství, je skvělým tankem pro mága či hraničáře, jelikož dokáže odrážet a přijímat velké množství zranění. Druhou už je méně čestná kouzelnice Ember, která nabízí komplexní zaměření kouzel a nevadí ji ani drobné krádeže a další zločinecké aktivity.
Karty jsou dobrou výplní času
Dalším velikým tahákem má být nová karetní hra Tales of Tribute, kterou budete moci hrát jak z nejrůznějšími NPC, tak ale i proti ostatním hráčům. Oproti jiným karetním hrám, zde nejde o to posílat proti sobě armádu a bojovat, ale naopak budovat a získávat přízeň patronů, více prestiže, zlata a moci.
K vítězství tedy není potřeba porazit protivníka sebráním všech životů, nebo mít větší sílu. Ale buď získat přízeň všech patronů, které si hráči na začátku hry volí, nebo získat na několik kol 40 bodů prestiže, nebo dosáhnout horní hranice prestiže.
Každý patron má jinou sadu karet, takže i když hra neobsahuje přímo jen boj, tak se nemusíte bát, že byste svoje balíčky karet postupně nerozšiřovali. Nové karty do hry je možné získat různými způsoby, jako jsou výhry v karetní hře, plnění vedlejších misí či nákup.
Za výhry v karetních partiiích můžete získat i různé předměty, kosmetické doplňky pro vašeho hrdinu, nebo i obydlí. Karetní hra je celkem osvěžení a na pár dalších hodin rozhodně zabaví a věřím, že chytne spoustu hráčů, kteří v jen v této části stráví desítky hodin.
Verdikt
The Elder Scrolls Online: High Isle nikterak nevybočuje od kvalit a množství obsahu předchozích rozšíření. Opět je to jen začátek dalšího ročníku celkové podpory zaměřující se na národ Bretonů, ale tento úvod nabídne minimálně 30 hodin obsahu, což je už slušné číslo i pro MMORPG. Drobnou otázkou zůstává, jestli stačí hráčům nové prostředí, příběhová linka, karetní hra a další drobnosti.
Za mě se jednalo o pěkný přídavek, hlavně díky příběhu a prostředí, ale pokud budou chtít vývojáři stále udržet status jednoho z nejlepších MMORPG současnosti, tak by bylo vhodné opět udělat či přidat něco výraznějšího než jen zábavnou karetní hru.
Komentujte