Recenze WRC Generations – poslední etapa závodu
Poslední ročník v podání Kylotonnu a Naconu se přiřítil na naše obrazovky a o jeho formě se dočtete v následujících odstavcích. Důstojným zakončením by byl již předchozí ročník tedy WRC 10, které byl dosud nejlepším dílem série. Nicméně ještě, než vývojáři předají licenci Codemasters respektive Electronic Arts vydali svůj poslední díl s podtitulem Generations.
Herní série WRC má za sebou opravdu hodně od změn studií přes nepovedené díly, až po ty velmi dobré. Hlavně poslední díly kvalitativní laťku dokázali vyšponovat už do slušné úrovně, jelikož přinesli již kvalitní zážitek a nebáli se inovativních prvků.
Příjemně mě překvapilo, že vývojáři a vydavatel nevyužili vydání WRC Generations jen k nějakému poslednímu zisku, před odevzdáním licence. Ale opravdu pracovali na titulu svědomitě a přinesli řadu novinek a vylepšení.
Sila elektrické energie
Mezi největší novinky letošního ročníku, rozhodně patří hybridní motory rallye speciálů, které se dostali i do skutečných závodů. V rámce této třídy ve WRC 1 soutěží hybridní speciály značek Ford, Toyota a Hyundai. S přídavnými elektrickými motory přicházejí do závodů také nové možnosti a nastavení.
Na začátku etapy si už nestačí vybrat jen pneumatiky, ale i nastavení elektrického pohonu, zda bude poskytovat větší zrychlení pro kratší dobu, nebo menší zrychlení po daleko delší čas či optimální střed. Na základě trati je dobré toto nastavení měnit a nespoléhat se jen na střední cestu.
S elektrickým pohonem jsou vozidla opravdové střely hlavně v akceleraci a zcela mění zážitek z klasických rallye závodů. Ačkoliv nejsem fanoušek těchto alternativních pohonů, tak v tomto případě mi to přijde jako fajn prvek, který jen obzvláštňuje klasické závody.
Obsah několika generací
Samotný název bez číslovky není jen kvůli tomu, že se jedná o poslední díl této série, ale i naznačuje generační přísun obsahu. Právě obsah je něco, co odděluje tento díl od těch předchozích. Jako kdyby vývojáři chtěli naposledy do hry dostat co nejvíce obsahu, aby hráčům hra vydržela co nejdéle.
Proto tento ročník obsahuje nejvíce tratí, vozidel a závodů. Opět jsme se dočkali všech licencovaných závodišť WRC, ale samozřejmě ne všech tratí, to by hra měla extrémní obsah, kdyby se podařilo dostat do hry každou erzetu.
Nicméně spousta tratí byla přidána a jdou zajet v obou směrech, k tomu se ve hře nachází i několik tratí mimo WRC. To samé platí u vozidel. Ve hře nalezneme všechny vozidla a teamy, které jezdí skutečné závody, ale k dispozici je i slušná porce historických vozidel. Od prvních speciálů pro rallye až po ty nejznámější kousky.
Stále dobré rallye s notnou dávkou chyb
Pokud jste hráli jeden z poslední dvou až tří dílů, a převážně ten poslední, tak kromě výše zmíněných novinek nic jiného nenaleznete. I co se týče hratelnosti, fyziky a celkového ovládání vozidla. Stále se jedná o lehčí simulaci, se slušným základem, ale spoustou chyb.
Vozidla stále působí papírově, jako kdyby byly bez váhy. I když grafické zpracování vozidel z venku je velmi pěkné, tak ze vnitřku je to již horší. To samé platí o krajině okolo závodiště. Někdy je pěkně zpracovaná do detailu a někdy narazíme na úseky, které vypadají dosti nevábně.
Karierní mód také zůstal bezezměny. Opět si můžeme vybrat, zda svojí karieru odstartujeme ve WRC Junior, WRC 2 v nějakém teamu, nebo si založíme zcela nový, kde si budeme muset vytvořit i polepy pro vozidlo. Pak už se staráme o chod celého teamu jak na závodišti, tak mimo něj. Jen je více možností v historických závodech, díky přidanému obsahu.
Stále zůstala možnost se hnát soutěžemi z licencí WRC bez omáčky okolo, a tedy i bez různého starání o tým či účasti na bonusových výzvách a historických závodech. Multiplayerové módy jsou také dosti štědré. Jen mód co-pilot nepřináší žádnou inovaci, a tak je to pro spolujezdce stále trošku nuda.
Verdikt
WRC Generations opět posunul laťku o něco výše než předchozí ročník. I kvůli nízké cenovce není žádný důvod, proč nepřejít od předchozí dílu. Hra obsahuje více vozidel, tratí, některé jsou předělané a vylepšené. Do hry se dostalo i více módů, hlavně do multiplayeru. Jen ty staré nedostatky zůstali v podobě „papírových“ aut a trošku nedotaženého vizuálu a rozhraní. Jinak se jedná o velmi dobré rally závody.
Komentujte