Rozdávají 4 měsíce starou hru. Nikdo ji nechce hrát
Torn Banner Studios se kdysi mohli chlubit příběhem o tom, jak v herním průmyslu dosáhnout úspěchu. Jejich simulátor středověkého boje Chivalry: Medieval Warfare si našel cestu do srdcí mnoha hráčů a stal se ve své době jedním z nejúspěšnějších menších titulů mimo hlavní proud. V nejlepší okamžik ho na Steamu hrálo 25 000 hráčů najednou.
Pro nezávislou hru, kterou tvůrci ušili doslova na koleně, obří úspěch, který pochopitelně navnadil k dalšímu. Jenže duchovní pokračování Mirage: Arcane Warfare s důrazem na fantasy magii dopadlo přesně opačně. Proto ho dnes autoři na 24 hodin uvolnili k bezplatnému stažení. A to pouhé 4 měsíce po vydání.
30krát horší
Rekordem hry bylo 800 současně hrajících hráčů, což je 31krát méně než v případě prvotiny. Jenže i to už je minulost. Za posledních 24 hodin se na serverech Mirage: Arcane Warfare sešlo maximálně 8 hráčů zároveň! Vědí to také vývojáři, a tak se hru pokoušejí naposledy rozpohybovat.
“Naše prodeje po vydání byly špatné. Je to stresující a jsme si toho vědomi. Je nám líto především hráčů, kteří hře věřili, koupili si ji a teď ji nemají s kým hrát. Chceme, aby lidé naši hru hráli, vždyť jsme do ní dali roky našich životů,” stojí v prohlášení tvůrců, které Mirage: Arcane Warfare coby ekonomický projekt de facto odepisuje, ale ve kterém tvůrci aspoň sympaticky deklarují snahu nenechat hru definitivně zemřít.
Průšvih kvůli fantasy?
Kdo si hru dnes přidá do své knihovny na Steamu, bude k ní mít už navždycky bezplatný přístup. Zkrátka ji dostane zdarma. Akce trvá do dnešní 17:00. Poté bude hra trvale zlevněna na 10 EUR.
Autoři se také sami sebe mohou ptát, proč to tentokrát nevyšlo. Na příkladě zmíněných dvou her je krásně vidět, jak tenká je hranice mezi grandiózním úspěchem a propadákem. Přestože Mirage: Arcane Warfare je propracovanější hrou než Chivalry, do aktuálního vkusu hráčů se netrefilo. Osobně tipuji, že je to dáno tematickým ukotvením hry. Zatímco středověk byl pro hráče něčím netradičním, fantasy jsou všude mraky.
Komentujte