Série Battlefield slaví 15 let. Který díl byl nejlepší?
Byl to základní kámen neskutečně úspěšného příběhu: 10. září 2002 vyšel Battlefield 1942, akce z druhé světové války. Hráči byli už před vydáním náležitě natěšení, protože už od tehdejšího léta mohli hrát 130 MB velké multiplayerové demo s mapou Wake Island. Vzpomínáte?
Masové boje až 64 hráčů (nebo botů), různé třídy postav, mód Conquest, souhra pěchoty a těžké techniky – Battlefield 1942 hráče okamžitě přesvědčil o svých přednostech a podle tohoto mustru funguje dodnes. A k tomu ta jedinečná titulní melodie, kterou bylo tak těžké dostat z hlavy. Složil ji tehdy jen 24letý Joel Eriksson.
Úspěchy i problémy
Od roku 2002 toho Battlefield stihl hodně. Vystřídal různé scénáře: od vietnamské války přes moderní konflikty až po budoucnost. Engine Refractor byl postupně nahrazen technologicky vyspělým Frostbite nástrojem, který s každou další verzí určoval nové standardy. Statické úrovně ustoupily zničitelnému prostředí. Jednoduché zvuky nahradily dynamické. Vedle hlavní série vznikla řada spin-offů – Heroes, Bad Company a Hardline.
Patnáct let neplní jen úspěchy. Série pochopitelně měla i své mouchy. Battlefield 2 přidal obrovské možnosti, ale vyžadoval na svou dobu excelentní hardware, který neměl každý. Battlefield 4 zase vyšel ve strašném stavu, autoři ho ale neodepsali. Další dva roky na něm za běhu pracovali, aby z něj vyleštili diamant.
V sérii bychom našli hned několik výjimečných zástupců. Který byl vaším oblíbencem?
Komentujte