Star Wars: Battlefront II komerčně propadlo. Kvůli mikrotransakcím se prodalo jen 7 milionů kusů
Electronic Arts konečně přiznalo barvu – Star Wars: Battlefront 2 zdaleka nenaplnilo očekávání. Společnost to uvedla na konferenci s investory.
“Předpokládali jsme, že ve 3. čtvrtletí prodáme 8 milionů kusů. To jsme však nesplnili o milion,” uvedl finanční ředitel Electronic Arts, Blake Jorgenssen. Z toho vyplývá, že se Star Wars: Battlefront 2 za třetí kvartál prodalo sedm milionů kusů. Z takového čísla by bylo kdejaké vývojářské studio nadšené, ovšem pro EA šlo o jeden z největších titulů loňského roku. Investovala enormně jak do vývoje, tak do marketingu, což při dnešních cenách znamená, že se hra dost možná ani nezaplatí.
EA zaznamenala velkou ztrátu
Vypadá to, že neúspěch hry významně přispěl ke ztrátě EA v daném čtvrtletí, která se vyšplhala na 186 milionů dolarů. Ostatně i původní odhad se zdá být spíše zdrženlivý – analytici počítali, že by se Star Wars: Battlefront 2 mohlo prodat kolem 14 milionů kusů, tedy podobně jako prvního dílu.
To už se asi nepovede. Velký podíl na tom mají podle všeho nezvládnuté mikrotransakce, které se sice ve hře zatím neobjevily, ale to jen proto, že se proti plánům EA strhla taková vlna nevole, že to herní byznys nepamatuje. To, že ve hře dosud žádné in-game nákupy nejsou, je přitom další ránou pro kasu Electronic Arts – firma totiž počítala se značnými příjmy právě z toho, že si hráči budou kupovat herní předměty, postavy a další výhody. Také proto je v plánu, že se mikrotransakce do hry v blízké budoucnosti objeví. V jaké podobě a zda to zase nebude průšvih, to zatím není jisté.
mikro mě osoně nevadí,ale držím se pouze jedné věci hraji hry,které jsou na steamu co nepodporuje steam nehraji.A star wars maj z mé strany pech nejste na steamu nekoupím si hru jednoduché origin a další neberu.