Take Two mělo skvělé čtvrtletí, přestože nic nevydává
Take Two Interactive zveřejnilo silné výsledky za první čtvrtletí fiskálního roku 2018, které končilo 30. červnem. Obrat vzrostl na 418,2 milionu dolarů, což je 34% nárůst oproti stejnému období loňského roku. Zisk činil 60,3 milionu dolarů, což je oproti ztrátě 38,6 milionů v loňském roce velké zlepšení.
Nejvýrazněji se na výsledku podílelo Grand Theft Auto V, Grand Theft Auto Online, NBA 2K17, WWE 2K17 a Mafia 3. Jak je vidno, jsou to všechno starší hry, což odpovídá tomu, že Take Two výrazně rostly příjmy z digitálních prodejů.
Digitální prodeje (virtuální měna, DLC a mikrotransakce) narostly o 56 % na 268,2 milionu. Největším tahounem v tomto směru bylo GTA Online. Výkonný ředitel Strauss Zelnick přiznal, že s něčím takovým firma ani nepočítala. Úspěch hry tak dlouho po vydání je obrovský a společnost se pochopitelně snaží ho dále udržovat.
Firma nemá co vydávat
Úspěch v oblasti digitálních prodejů trochu zastírá problém, který Take Two v současné době řeší. Nemá totiž v podstatě co vydávat. Za první čtvrtletí nevydala firma kromě jednoho DLC pro Mafii 3 vůbec nic. V dalších čtvrtletích to nevypadá o moc lépe, protože Rockstar Games odložili svůj chystaný megahit Red Dead Redemption 2.
Strauss Zelnick potvrzuje, že toto není stav, ve kterém by chtěl firmu vidět. Mají prý dostatečně silné portfolio značek, na kterých kontinuálně pracují a chtějí mít každý rok několik prvotřídních vydání. Ne vždy se to ale povede, protože vývoj her nelze dokonale naplánovat a občas je nutný jejich odklad na pozdější termín.
Take Two se každopádně snaží rozšířit své vývojové kapacity, aby mohla vydávat větší věci častěji.
Komentujte