The Evil Within 2 – otevřenější a psychologičtější horor – první dojmy
Sebastian Castellanos se vrací. Policista a hrdina hororové hry The Evil Within od Šindži Mikamiho musí znovu bojovat s hrozivými zombíky a o nic méně nechutnými lidmi. V The Evil Within 2 je však příběh o poznání osobnější, protože Sebastianovy dcery Lily se zmocnil jakýsi šílenec. Samozřejmě ji musíte najít, než bude příliš pozdě. Nebo už tenhle vlak dávno odjel a Sebastian bojuje jen se svými vnitřními démony?
Detektivem v psychologickém hororu
Přesně to budete v hororovém pokračování muset všechno rozkrýt. Nutno říct, že druhý díl staví na prvcích prvního dílu, které dále rozvíjí a vylepšuje. Na druhé straně integruje více detektivní práce a zdůrazňuje psychologický horor.
Tvůrce Resident Evilu a šéf vývojářského týmu Tango Gameworkds, Šindži Mikami, už se – jak známo – na titulu nepodílí z pozice vedoucího projektu. Na většině herních mechanik se ale stejně nic měnit nebude. Zombíky budete likvidovat ve stealth módu v boji na blízko, což je samo o sobě náročnější, ale vzhledem k omezenému množství munice ve výsledku jednodušší, nebo si vezmete některou ze zbraní. Také systém upgradů pro Sebastiana zůstává stejný. Zeleným gelem, který po sobě nechávají mrtví zombíci, zvyšujete maximální životy nebo výdrž. Další suroviny využijete na pracovním stole při výrobě munice nebo vylepšení zbraní. Vzhledem k tomu, že si takto můžete opatřit velkou výhodu, vyplatí se prozkoumávat okolí.
To platí také o zápiscích, které prozrazují detaily o příběhu a jeho pozadí. Na The Evil Within 2 je pozoruhodné to, že brutalitu vyvažuje prvky psychologického hororu. Samozřejmě tu opět zažijete akci, ve které poteče krev po hektolitrech, ale v porovnání s prvním dílem jich bude méně. Budete také zběsile utíkat, až se na čele orosíte, když budete se Sebastianem v jedné z jeho nočních můr hledat východ. Jinak ale převažují hororové elementy znám spíše ze série Silent Hill.
Na Gamescomu jsem si mohl vyzkoušet kapitoly dvě a tři, které leccos napověděly o samotné hratelnosti The Evil Within 2. Můžu prozradit, že se opět podíváte do “světa zrcadel”, ale ani v reálném (pravděpodobně) světě se nevyhnete safe housům. Ty jsou tentokrát ještě důležitější, protože oproti lineárnímu prvním dílu nabídne dvojka o poznání více volnosti.
Velké technické zlepšení
Sebastian v této kapitole hledá stopy své dcery a chodí se scanerem tam, kam ho zavede strašidelný hlas. Ve vesnici sice můžeme vejít jen do několika málo domů, ale i mimo samotných (částečně vedlejších) cílů je co prozkoumávat. Třeba rozbitá odstřelovací puška, která se ve spravené podobě může hodit. Jakmile navštívíte kýžená místa, zapojí Sebastian také svůj detektivní talent. Ne, k přemýšlení tu nic nebude, ale i tak tohle hledání stop zpestřuje herní dění a podtrhuje atmosféru. Užijete si i gadgetů jako jsou molotovy koktejly, které si sami sestrojíte.
Opravdu výrazně se The Evil Within 2 posunulo z hlediska technického. Hra sice dva měsíce před vydáním není bez chyby, řada jiných titulů nabízí lepší efekty a textury, pohyb hlavní postavy je stále trochu vachrlatý a cílení není tak přesné, jak bychom od špičkového titulu od Bethesdy čekali, ve výsledku je to ale stejně velké zlepšení. Naštěstí zmizely také černé pruhy rámující obrazovku.
The Evil Within 2 vypadá jako povedené pokračování zajímavé hry, která byla v řadě ohledů nedokonalá. Dokonalosti nedosáhne zřejmě ani dvojka, řadu nedomyšleností a nedodělků ale odstraní a navíc přidá důraz na psychologický horor a otevřenější prostředí, což nezní vůbec špatně.
Komentujte