The Outer Worlds slibuje zábavu pořádného příběhového RPG – preview
Po tragickém uvedení očekávaného Falloutu 76 na trh začali mnozí milovníci klasických příběhových RPG propadat panice. Nejenže Bethesda nedodržela sliby o tom, že půjde o skvělou hru, ale navíc celý herní průmysl kráčí směrem k online pojetí her jako služby. Když už to ale s žánrem vypadalo všelijak, přihlásilo se ke slovu vývojářské studio Obsidian Entertainment a doslova jako na zavolanou oznámilo titul The Outer Worlds. Shodou okolností jeho vývoj vedou legendy Tim Cain a Leonard Boyarsky, z nichž zejména ten první sérii Fallout vydupal doslova ze země. Navíc oba získali ostruhy v dalším fantastickém titulu ze zlatého fondu RPG, kterým je Vampire: The Masquerade – Bloodlines.
Obsidian Entertainment už na triku pěkných pár RPG také má a dodejme, že jeho Fallout: New Vegas patří mezi fanoušky k velmi oblíbeným dílům. Jinak se ale toto studio, které nedávno koupil Microsoft, soustředilo na vývoj izometrických RPG, které přeci jen nesedí každému. The Outer Worlds ale bude velkým titulem hraným z vlastních očí a s otevřeným světem. Odehrává se ve sci-fi prostředí, kdy se po vesmíru budete pohybovat vlastním plavidlem a jeho prostřednictvím navštěvovat různé planety. Přitom budete pracovat pro různé frakce, ať už v rámci hlavních či vedlejších úkolů. Jejich plnění vám umožní rozvíjet svou postavu, a to zcela svobodně, mimo jakékoliv třídní restrikce. Určovat budete atributy, skilly i perky.
Zabít příběhové postavy? Proč ne?
The Outer Worlds je sice svým způsobem staromódním RPG, které sází na příběh, ale to rozhodně neznamená, že jeho tvůrci ustrnuli na místě. Naopak v mnoha ohledech udělali velký krok vpřed. Nesmrtelné NPC postavy? Tak ty tu nehledejte. „Ze všeho nejvíce se soustředíme na to, abychom hráči umožnili posouvat příběh vpřed a činit rozhodnutí. Je jedno, zda chcete být antihrdinou, šíleným zabijákem nebo morálním etalonem, který tu je proto, aby všechny zachránil. Všechny tyto možnosti jsou vám otevřené,“ říká Leonard Boyarsky.
Možnost zabít prakticky jakoukoliv postavu, považuje Boyarsky za jeden z příkladů volnosti, které The Outer Worlds nabídne. Jeho kolega Tim Cain o hře mluví jako o „sandboxu s otevřeným koncem“. Tam, kde jiné hry používají berličku v podobě nesmrtelnosti NPC postav, nechá vás Obsidian zabít dokonce centrální postavy příběhu. Zároveň se postará o to, že i při jejich smrti bude příběh nějakým způsobem pokračovat. „Můžete zabít kohokoliv, kdo má co do činění s hlavním příběhem. Můžete tu hru hrát, jak chcete. Můžete proti sobě poštvat frakce a nemusíte se na delší dobu spojovat s jedním uskupením, pokud nechcete. Můžete pro jednu frakci splnit úkol a pak přejít k její konkurenci. Ve hře sice bude pár momentů, kdy budete muset udělat krok vpřed v příběhu poté, co splníte všechny vedlejší úkoly. Ale jinak si budete moct dělat, co se vám zachce.“
Žádný sex s parťáky
Tedy téměř. Například sex s dalšími postavami možný nebude. Hlavního hrdinu mohou v The Outer Worlds doprovázet až dvě další postavy, které si můžete vybrat. Romancí s nimi se ale nedočkáte. „Vždycky mi to přijde tak trochu jako zvláštní minihra. V některých případech to může dokonce odvádět od důležitých záležitostí. V případě všech parťáků sledujeme stejný cíl: budou to plně formované charaktery. Chceme, aby se hráč vžil do vlastní role a nemusel si dělat starosti, jak toho či onoho dostane do postele,“ říká k tomu Leonard Boyarsky s tím, že romantické příběhy v The Outer Worlds sice zvažovali, ale nakonec tuto myšlenku po dohodě opustili.
Značná volnost, kterou The Outer Worlds hráčům nabídne, pochopitelně povede také k tomu, že každý hráč uvidí trochu jiný závěr. „Popravdě takto z fleku nevím, kolik různých závěrečných sekvencí pro hru máme. Existuje několik variací základního konce, ale jsou tu také různé důsledky toho, co vše cestou provedete.”
Hraní jen z vlastních očí
The Outer Worlds pohání mocný Unreal engine 4, který zajistí kvalitní grafické zpracování a slušnou odladěnost. Navíc jde o dobrý nástroj k tomu vytvořit takový herní mix, jaký si tvůrci připravili. Jde o souboje, plížení a samozřejmě také dialogy. To vše si budete užívat výhradně z pohledu vlastních očí. Hra přitom nabídne značné možnosti personalizace hlavního hrdiny, kterého nakonec přeci jen budete moct obdivovat i „zvenčí“. Pokud ve hře nestisknete půl minuty žádnou klávesu, začne kamera rotovat kolem hrdiny. Jakmile ale opět začnete hrát, přepne se zpět do first person pohledu.
Pokud jste se obávali toho, že se nenáviděné mikrotransakce nakonec objeví i v The Outer Worlds, můžeme vás uklidnit. „Ve hře nebudou žádné mikrotransakce,“ říká Tim Cain. „Jednou si hru koupíte a budete ji mít napořád.“ Podobným postojem si nedávno získali srdce hráčů autoři Cyberpunk 2077 a v případě The Outer Worlds tomu pravděpodobně nebude jinak. Obzvlášť při zpětném pohledu na in-game shop Falloutu 76. Podobně odmítavě se Obsidian Entertainment zatím staví k DLC, tedy stažitelným přídavkům. Zde si ale přeci jen nechávají pootevřená zadní vrátka s tím, že DLC aktuálně v plánu nejsou, což se ale může změnit.
Zatím to tedy s The Outer Worlds vypadá více než slibně, a přestože na to zatím není žádný průzkum, věřím, že si tuto hru řada hráčů zařadila po bok Cyberpunku 2077 coby nejočekávanější RPG příštího roku. Přesný termín vydání zatím není znám, ale tipujeme podzim. Titul vyjde pro PC, Xbox One a Playstation 4.
Vypada to dobre a rad bych si to zahral, ale stejne je pro me cislo 1. Cyberpunk… uz jen kvuli cestiny – muzu se do hry naplno ponorit. Pokud v The Outer World nebude cestina tak zazitek nebude tak silny.
Pardon,ještě Dragon Age 1,2..Mass Effect 1,2 ..Gothic 1,2… exotické Final Fantasy VII atd…To byly hry..
Sandbox s otevřeným koncem….A je po pořádném rpg…Kde je Fallout 1,2, Baldur’s Gate,SWKOTOR.. apod..