Troy: A Total War Saga nabídne bohy, ale žádná monstra. Podívejte se na první trailer
Jak už vyplynulo na povrch včera spolu s novou obálkou magazínu PC Gamer, chystá se nové pokračování ságy Total War. Dnes vývojářské studio Creative Assembly vývoj Troy: A Total War Saga potvrdilo oficiálně a přidalo řádnou dávku informací.
O co v Troy: A Total War Saga půjde?
Troy: A Total War Saga zavede do nečekaně vzdáleného období a sice 13. století před naším letopočtem. Jak už název napovídá, povedete své jednotky v Trojské válce. Nejde přitom o plnohodnotného nástupce série Total War, ale spin-off, podobě jako tomu bylo v případě povedeného Thrones of Britannia.
Tentokrát však hra obsáhne podstatně větší množství fiktivních prvků, byť přeci jen méně, než by si mnozí představovali nebo možná přáli. Troy má mytologické příběhy kolem města Trója a jeho řeckého obléhání postavit na historickou podstatu. Proto se můžete těšit na kombinaci fantasy a historie, která by se snad dala srovnat s romantickým módem ve Three Kingdoms.
Jak už je v případě spin-offů Saga zvykem, bude se Troy koncentrovat na uzavřený konflikt, nikoliv na stovky let překlenující kampaně hlavních dílů. Tentokrát půjde o válku mezi Řeckem a Trójou, která se ve 13. století před Kristem rozhořela v oblasti Středozemního moře.
Výchozím bodem této války byl únos spartské královny Heleny trojským princem Paridem. Následkem toho vyhlásil král Menelaos Tróje válku a posbíral spojence, aby mohl město začít obléhat. To se dosti protáhlo a nakonec se Řekům podařilo Tróju dobýt až pomocí trojského koně.
Alespoň tak praví legenda. Historické zkazky o tomto konfliktu jsou velmi vzácné a většina informací vychází z eposů řeckého básníka Homéra. Podle něj hrály v dobývání města svou roli také bohové a mocní hrdinové.
Hrdinové a bohové
Troy: A Total War Saga se bude opírat jako o Homérovu Illiadu, tak historické danosti. Pochopitelně nebudou chybět antičtí hrdinové, kteří se stanou vůdci vlastních frakcí a ponesou s sebou specifické herní mechanismy. Stejně jako ve Three Kingdoms.
Achilles je například mocným válečníkem, ale je také horkokrevný a získává tak okamžitě nevýhodu v diplomatických záležitostech, jakmile je zasažena jeho čest. Oproti tomu však dokáže vycvičit nejmocnější elitní jednotky a čím více cti se mu v boji dostane, tím levnější a loajálnější jeho nohsledi budou.
Dalším hrdinou je Hektor, který se vyznačuje defenzivními schopnostmi a dostává úkoly od svého otce, trojského krále Priamose. Jakmile bude shledán hodným, dostane do své správy město Trója, což přináší ekonomické výhody. Hektor je také schopen efektivitu svých jednotek zvyšovat diplomatickými vztahy.
Do války pochopitelně musí promluvit také řečtí bohové, byť tento aspekt vývojáři z Creative Assembly poněkud zjednodušili na povinné minimum. Každý z bohů tak přináší určité výhody. Ares zvyšuje bojeschopnost armády, Afrodité zvyšuje množství surovin a Poseidon vylepšuje loďstvo. Pokud byste však očekávali, že Troy: A Total War Saga nabídne z řecké mytologie také monstra, jako je například minotaurus nebo medúza, budete zklamaní.
Herní novinky
Poprvé v historii série Total War nebude hra obsahovat žádnou měnu, což odpovídá historickým okolnostem tehdejší doby bronzové. Namísto toho se budete starat o trvalý přísun pěti různých surovin. Zatímco základní suroviny jako jídlo nebo dřevo budete potřebovat pro levné jednotky a budovy, pokročilejší bronz vám zpřístupní mocnější svěřence.
Pokud jde o samotné bitvy, můžete se těšit na atraktivní měření sil různých typů pěchoty, které se od sebe mají lišit v dosud nevídané míře. Souvisí to i s tím, že kavalérie nebyla v této době zvykem a koní bylo pomálu. V bitvách se budete muset vypořádat také se dvěma novými typy terénu: vysokou trávou a bahnem. První můžete využít coby úkryt a se druhým se budou obtížně vypořádávat těžce obrněné jednotky.
Komentujte