Tvůrci Mass Effect: Andromeda končí! DLC nebudou, pokračování nepravděpodobné
Už nějakou dobu se spekuluje o tom, že společnost Electronic Arts odepsala svůj titul Mass Effect: Andromeda a že se singleplayerovými přídavky (DLC) nelze počítat. Teď máme de facto oficiální potvrzení, byť to nahlas nikdo nevyslovil.
Studio Bioware Montreal, které stojí právě za Mass Effect: Andromeda, bylo uzavřeno. Všichni zaměstnanci, kteří v něm ještě zůstali, najdou práci v novém studiu EA Motive, kde mají pracovat na vývoji zcela nové značky. Oznámil to finanční ředitel mateřského koncernu Electronic Arts, Blake Jorgensen, při konferenci o hospodářských výsledcích firmy.
“Jak už jsme říkali dříve, budujeme v Montrealu nové studio. Zaměstnali jsme proto 100 lidí, kteří jsou v Electronic Arts zcela noví. Jde o to pomoci s vybudováním nové značky, na které pracuje tým Jade Raymond. Náš tým z Bioware Montreal jsme tam také umístili. Sedí tedy spolu v novém studiu.”
Budoucnost Mass Effectu je černá
Bioware má tak už pouze dvě studia. V Bioware Edmonton pracují dva vývojářské týmy na Dragon Age 4, respektive Anthem. Bioware Austin se dlouhodobě stará o MMO Star Wars: The Old Republic.
Jak to s Mass Effect bude dále, nechává Jorgensen otevřené. O singleplayerových DLC se však slovem nezmínil. Uzavřením studia, které je za hru zodpovědné, však šance významně poklesly. Přídavky by se pravděpodobně nevyplatily ani finančně, protože základna hráčů Mass Effect: Andromeda je poměrně malá. Komerční úspěch to rozhodně nebyl.
Fanoušci této sci-fi série mohou mít nyní oprávněné obavy o její další osud. Pokračování se pravděpodobně pěkných pár let nedočkáme. Je však možné, že se EA někdy v budoucnu pokusí značku oživit.
Pokud jste ji ještě nevyzkoušeli, můžete si Mass Effect: Andromeda zahrát v rámci desetihodinového dema.
Někdejší slavné studio Bioware nezažívá nejlepší časy. Před lety ho opustili otcové zakladatelé a od té doby kvalita jeho produkce rozhodně neroste, spíše naopak. Ze zpětného pohledu to vypadá, že se pomalu, ale jistě rozpouští ve strukturách molochu Electronic Arts. Nebylo by bohužel první – třeba Westwood či Maxis by mohly vyprávět.
Komentujte