Unreal engine 5 nabídne hry ve filmové kvalitě. Umožní to přelomová technologie
Zní to jako sen každého hráče a není to poprvé, co takové sliby slyšíme. Ale vývojářské studio Epic Games je podle všeho přesvědčeno, že tentokrát se to opravdu povede a že si hráči díky chystanému Unreal enginu 5 užijí grafiku počítačových her v kvalitě velkých kinofilmů.
Unreal engine 5 využívá novou technologii, zvanou Nanite. Podle Kima Liberiho z Epic Games umožňuje vývojářům vytvářet herní prvky, které naplňují kvalitu kinofilmu. “Byl to můj celoživotní sen, abychom dokázali počítačovou grafiku v reálném čase a zejména pak hry vytvořit tak uvěřitelné a realistické jako film,” uvedl Liberi. “Grafický a výpočetní výkon příští generace neumožní dělat hry pouze více pohlcující, ale také uvolní cestu pro zcela nové herní koncepty, které budou využívat plně dynamické okolí a osvětlení, silně vylepšenou fyziku, chytřejší umělou inteligenci a bohatší multiplayerové zážitky.”
Moderní nástroj nové generace v podobě Unreal enginu 5 dá vývojářům šanci vytvořit grafické prvky, které budou mít miliardy polygonů a použít je ve hře. Nanite následně tyto prvky naškáluje v reálném čase a přizpůsobí výkon, aniž by způsobil kvalitativní propad.
Čtěte také: Chystané velké RPG autorů Wastelandu bude používat Unreal Engine 5
“Filmový průmysl už roky experimentuje se staršími verzemi nreal enginu pro předvizualizaci a tvorbu filmových záběrů. V loňském roce pak producent Jon Favreau a LucasFilm udělali velký skok kupředu, když Unreal engine použili pro konečné pixely v rámci vizuálních efektů seriálu The Mandalorian,” vysvětluje Kim Liberi. Podle něj je tu stále velká výzva, kdy filmový průmysl může používat prakticky nekonečně komplexní prvky. Vývojáři pro obsah v reálném čase nicméně potřebuje zjednodušené sítě polygonů a takzvané Normal Maps. Většinu těchto bariér má odstranit právě průlomová technologie Nanite. Jednoduše řečeno si herní tvůrci připraví podklady ve filmové kvalitě a Nanite za ně odvede tu opravdu těžkou práci, která spočívá v jejich zobrazení v reálném čase.
Ve výsledku povede Nanite k výrazně lepší grafice ve hrách a měl by zároveň zefektivnit workflow při vývoji. Díky tomu nebude Unreal engine 5 zajímavý pouze pro velká studia, ale právě i pro nezávislé vývojáře, jejichž tituly půjdou po kvalitativní stránce na zcela novou úroveň.
Unreal engine 5 bude dokončen v roce 2021. Kdy na něm vyjdou první hry, zatím není známo.
Az na to ze renderovane video bezelo na 1440p a ne ve 4K a melo max 30fps, predem pripravena scena kde se muselo vyuzit uzkeho koridoru aby se zakryl propad fps v urcitych momentech, tohle ma byt dech berouci ? Navic ani jedna soucasna hra na PS4 nevypada tak jako tech demo Unreal engine 4. takze je to jen vabnicka ale skutecna grafika na PS5 bude o tridu horsi.