Vesmírný simulátor Star Citizen vybral od fanoušků už přes 5 miliard. Autoři všechny peníze spotřebovali
Zdá se, že fanoušci projektu vesmírného simulátoru Star Citizen od zkušeného designéra Chrise Robertse stále věří. Jinak si lze těžko vysvětlit skutečnost, že na vývoj posílají další a další miliony. Tvůrci oznámili, že se jim ke 4. dubnu podařilo překonat metu 220 milionů dolarů a od té doby další dva přibyly. Přes crowdfundingová konta autorů tak proteklo už více než pět miliard korun.
Jen pro srovnání. Obří projekt v podobě vývoje Grand Theft Auto 5 stál podle dostupných informací 100 milionů dolarů. Za nejdražší titul všech dob se pak považuje Star Wars: The Old Republic, který měl přijít na 200 milionů dolarů, a to i proto, že autoři při vývoji udělali mnoho kroků vedle.
Co se vybere, to se proinvestuje
Financování Star Citizen tak nejen proto vzbuzuje jisté pochybnosti. Zdá se totiž, že vývojářské studio Cloud Imperium Games dokáže spotřebovat prakticky všechny prostředky, které od fanoušků dostane k dispozici. Loni vyšlo najevo, že ani to nestačí. Jistý investor totiž do projektu vložil dalších 46 milionů dolarů, které do celkové sumy crowdfundingu nejsou započítány. Tato částka však má být podle autorů použita čistě pro marketingové účely.
Vedle online Star Citizenu vzniká ještě singleplayerový titul Squadron 42. Vývoj obou je evidentně finančně náročný. Samotné studio totiž uvádí, že jen do konce roku 2017 spotřebovalo 193 milionů dolarů a za poslední rok náklady ještě významně narostly.
Nezbývá než doufat, že Chris Roberts ve své genialitě ví, co činí a že jen nesledujeme zoufalý pokus dát dohromady megalomanskou hru, který nakonec nikdy nevyjde a do základů otřese důvěrou fanoušků účastnících se crowdfundingových kampaní.
Komentujte