Vince Zampella sedí na dvou židlích. V DICE EA vede zatím neoznámený projekt
Zakladatel a šéf vývojářského studia Respawn Entertainment, Vince Zampella, je v kurzu. Vedle své aktuální vedoucí pozice si přibral ještě jednu, a to ve vývojářském studiu DICE Los Angeles, kde řídí vývoj dosud neoznámeného projektu. Samotný Zampella to prozradil v rozhovoru s listem Los Angeles Times.
Zatím nevíme, co přesně v DICE LA kutí. Mělo by ale jít o hru zcela nové značky. Zvažuje se také přejmenování studia, které dosud fungovalo jako podpůrný tým pro EA DICE ve Stockholmu. Nyní však od svého majitele Electronic Arts dostalo nový úkol a své kontakty s DICE tak pravděpodobně přinejmenším částečně utne. Nový začátek by měl přilákat také talentované vývojáře. “Lidé by si měli říkat: tohle je místo, na kterém můžeš dělat nové věci,” uvedl Zampella.
Úspěšný a obletovaný Zampella
Vince Zampella není jen tak nějakým vývojářem, ale jedním z nejvýznamnějších herních tvůrců posledních dvaceti let. Poměrně zásadním způsobem ovlivnil moderní hry, zejména potom žánr akcí. Společně s kolegou Jasonem Westem vytvořili v roce 2003 sérii Call of Duty, která je od té doby jednou z nejcennějších značek herního průmyslu. Po dokončení Modern Warfare 2 se dvojice se svým původním studiem, které zůstalo Activisionu, rozloučila a vydala se na novou cestu.
V roce 2010 založil Zampella s Westem vývojářské studio Respawn Entertainment, kde vznikla rovněž úspěšná a oblíbená série Titanfall. V roce 2017 prodali studio EA, které za něj vysolilo pořádný balík. Jak se ale zdá, vyplatilo se. Obzvlášť letošní rok byl pro Respawn extrémně úspěšný. Zničehonic vypustil velmi úspěšnou battle royale akci Apex Legends a v závěru roku zabodoval hitem Star Wars Jedi: Fallen Order.
Zatímco Jason West už Respawn před časem opustil, ze Zampelly se stal pro EA nepostradatelný manažer, před kterým se otevírají atraktivní příležitosti. Je ale otázkou, zda tříštění jeho pozornosti nebude mít vliv na výslednou kvalitu samotných her.
Komentujte