Vydavatel Paradox Interactive zvažuje opuštění Steamu
Vydavatelská společnost Paradox Interactive zveřejnila své hospodářské výsledky za rok 2019, kdy vykázala dvouciferný růst příjmů i zisku. Mohlo by se zdát, že firma může být nadmíru spokojena a v případě strategických rozhodnutí zachovat status quo. Obchodní ředitelka Paradoxu Ebba Ljungerud ale nastínila trochu jiné plány do budoucna.
Podle Ljungerud zkoumá Paradox možnosti, jak se obejít bez Steamu coby distribuční platformy, případně výrazně redukovat jeho vliv na firemní hospodaření. Je to o to zajímavější uvažování, když si uvědomíme, že to byl právě Steam, který výraznou měrou přispěl k velkým úspěchům společnosti v minulých letech. Hardcore strategické hry Paradoxu včetně mnohých DLC a updatů si na Steamu našly překvapivě početné publikum. Jenže platforma od Valve už nějakou dobu není jedinou štikou v rybníce.
“Naším nejdůležitějším distribučním kanálem už je více než 10 let Steam,” stojí v oficiálním komentáři firmy. Ale je třeba také zohlednit budoucí trendy. “Dobře víme, že se chování hráčů s časem mění, a tak je nutné hledat nové distribuční kanály.”
Xbox Game Pass a Epic Games Story
Tyto experimenty ostatně už započaly, když se Paradox Interactive zapojil do předplatného Xbox Games Pass pro PC. Zde vydavatel nabídl tituly jako Stellaris, Hearts of Iron 4 nebo Europa Universalis 4. Tedy jedny ze svých nejúspěšnějších her.
Paradox se rozhodl vyzkoušet také možnosti, které nabízí Epic Games se svým Storem. Svůj chystaný titul Surviving the Aftermath tak firma v předběžném přístupu uvedla exkluzivně na této platformě.
Pro svá největší želízka v ohni, která studia Paradoxu aktuálně kují, tedy Vampire: The Masquarade – Bloodlines 2, Crusader Kings 3 a Empire of Sin, má potom firma v úmyslu najít “nové hráče a nové hráčské skupiny”. Jak to tak vypadá, dosud pevné spojenectví Paradoxu a Steamu se povážlivě drolí.
Zajímavá článek. Informaci jsem nezaregistroval.
Jenom bych chtěl říci, že tohle není tak zcela pravda “Je to o to zajímavější uvažování, když si uvědomíme, že to byl právě Steam, který výraznou měrou přispěl k velkým úspěchům společnosti v minulých letech.” Myslím si, že to nebyl Steam ale digitální distribuce co přispělo k velkým úspěchům. Když se podíváme na konkurenční boj mezi Steam a Epic tak právě tohle může být logická krok. Odejít a nebo jenom vystrašit Steam aby dostali v Paradox lepší provize.