Vývoj remaku System Shocku byl zastaven. Co se stalo se 30 miliony, které autoři vybrali od hráčů?

Obrovské zklamání teď musí zažívat všichni ti fanoušci, kteří před několika lety podpořili menší či větší částkou vývoj remaku slavné hry System Shock. Vývojářskému studiu Nightdive se podařilo vybrat 1,35 milionu dolarů, při tehdejším kurzu tedy hodně přes 30 milionů korun. Pro nezávislý tým zaobírající se remakem by to mohlo stačit.

Jenže, jak se zdá, něco se pokazilo. Ředitel Nightdive totiž všem podporovatelům oznámil, že vývoj rebootovaného System Shocku se zastavuje. “Uložili jsme projekt ke spánku, abychom mohli vyhodnotit naší cestu a vrátit se k naší vizi. Bereme si přestávku, ale nekončíme. System Shock bude dokončen a naše sliby budou naplněny,” uvedl Stephen Kick ve svém prohlášení. Zní to povzbudivě, ale ruku na srdce – pokud dojde k takovému kroku, má projekt přinejmenším obrovské potíže a šance na jeho dokončení se rapidně snižují.

Příliš velké sousto

Zdroj obeznámený s vývojem pro magazín Polygon uvedl, že problém je především v tom, že Nightdive mělo nerealistické ambice a veškeré prostředky od fanoušků spotřebovalo, aniž by z toho vyšlo něco kloudného. Obchodní ředitel Larry Kuperman to v podstatě nepřímo potvrdil a dodal, že se autorům nepovedlo přesvědčit herní vydavatele, aby hru zafinancovali. Ti pro ní prý na trhu nevidí dostatečně velký prostor, aby jim stála za riziko.

Kuperman dodal, že v remake System Shocku stále věří a domnívá se, že by mohl vyjít za 18 až 24 měsíců. To je ale odhad doslova na vlnách, když je projekt momentálně zastaven a těžko říct, zda bude kdy obnoven. Předpokladem bude zjevně zajištění dalšího financování.

Ztratili směr a teď ho hledají

Nightdive původně fanoušky nalákali na remaster System Shocku, což znamená, že by původní hru přepracovali 1:1 do nové grafiky. Za tímto účelem pracovali s moderním enginem Unity. Jenže po úspěšné kickstarterové kampani začaly ambice autorů růst. Přešlo se na dražší Unreal engine a z remasteru se stal reboot, tedy v podstatě nová hra, pouze vycházející z předlohy, ale z velké části s vlastním obsahem.

Možná jsme ztratili směr. Vize se začala měnit a z remasteru jsme přešli na úplně novou hru. Odchýlili jsme se od jádrového konceptu původní hry,” stojí dále v prohlášení Stephena Kicka. Vše zkrátka nasvědčuje tomu, že si tvůrci ukousli příliš velké sousto. Přitom na Kickstarteru vybrali přibližně stejně jako před pár dny vydaný český projekt Kingdom Come: Deliverance (recenze) – ten však měl zajištěné další financování od Zdeňka Bakaly.

Jakkoliv to s novým System Shockem nevypadá dobře, fanoušci této hry mají ještě jedno želízko v ohni. Vývojářské studio Otherside Entertainment totiž pracuje rovnou na System Shocku 3. To je mnohem vážněji míněný projekt, na kterém se podílejí slavná jména (Warren Spector, Paul Neurath), z části přímo ti, kdo za původním System Shockem stáli.

System Shock – video

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
Upozornit na