Wolcen: Lords of Mayhem – z nenápadné diablovky na cestě k překvapivému hitu
Původně mělo akční RPG Wolcen: Lords of Mayhem vyjít už v lednu, ale jak hledají snoubenci ideální svatební den, tak se vývojáři snaží najít optimální datum vydání pro svůj dlouho připravovaný titul. A Wolcen Studiu se to podle všeho povedlo. Krátce před vydáním 13. února je totiž o hře na nejrůznějších internetových fórech hodně slyšet.
Ptáte se proč? Vždyť na první pohled je Wolcen: Lords of Mayhem jen dalším klonem Diabla, tentokrát v Cryenginu. Stačí to snad, aby ospravedlnil svou náhled nabytou slávu? Nebo snad hra v dlouhém předběžném přístupu okouzlila tolik hráčů?
Wolcen: Lords of Mayhem se snaží o technicky opulentní inscenaci, nabízí spoustu neherních sekvencí a o poznání temnější styl než Diablo 3. Vlastně tak trochu jako Diablo 4. A kdo by si ho nechtěl zahrát už pár let před vydáním, než? Ale vedle krásné vizuální stránky jsou tu i další věci, které stojí za řeč.
Na rozdíl od Diabla nenabídne Wolcen: Lords of Mayhem žádné pevné třídy postav. Takže si na začátku nezvolíte barbara, nekromanta nebo čarodějku, abyste na toto své rozhodnutí byli vázáni po zbytek hry. Ve Wolcenu může každý charakter používat teoreticky všechny zbraně a rozvíjet se po všech stránkách. To ale samozřejmě neznamená, že byste měli investovat do všech schopností rovnoměrně. Jako vždy, také zde bude bude pro úspěšné hraní zapotřebí chytrý build. Jen dostanete více prostoru, jak si ho vytvořit.
Wolcen se původně odehrával v otevřeném světě, ale po nepříliš kladných ohlasech v předběžném přístupu od toho tvůrci upustili. Namísto toho dostanete velmi rozlehlé hubové světy a na ně napojené dungeonové instance. Do nich se můžete pochopitelně vypravit i spolu s přáteli v rámci kooperace.
Důvody, proč se Wolcen hráčům líbí
Pokud si pročteme hodnocení Wolcenu na Steamu, narazíme na tři hlavní důvody, proč hráči tento titul milují, respektive začali milovat, protože první verze v předběžném přístupu ještě tak úspěšné nebyly.
- důvod – Cryengine je opravdu jedním z hlavních taháků hry. Akční RPG obvykle nepatří ke grafickým skvostům herní branže, ale Wolcen toto do značné míry mění.
- důvod – Hráčům se líbí volný systém skillů, který umožňuje rozvoj nejrůznější hybridních charakterů. Například Diablo 3 svou komplexitu otevírá až v rámci endgame a na cestě k němu se omezuje na několik pevně daných schopností. Wolcen je komplexní do samého začátku.
- důvod – Načasování. Dva velcí konkurenti v podobě Diabla 4 a Path of Exile 2 vyjdou až ve vzdálenější budoucnosti, a tak se otevřel prostor pro nové moderní akční RPG.
Koupil jsem a vyzkoušel v předběžném přístupu. Odehrál jsem tolik, abych ,mel jistotu, ze to bude dobre a to se splnilo. Ted cekam na vydani, abych do toho vlitnul “na ostro” 🙂