Wolfenstein 2 by nikdy nemohl být tak dobrý, kdyby obsahoval multiplayer
Diskuze o důležitosti multiplayeru ve hrách se vedou divoké diskuze. Autoři chystané střílečky Wolfenstein 2 mají ale jasno – nikdy by nemohli přijít s tak skvělým příběhovým zážitkem, kdyby museli dělat kompromisy a ještě se soustředit na hru více hráčů.
“Jediným způsobem, jak vytvořit skvělý příběhový zážitek, je soustředit se výhradně na něj. Pokud bychom pracovali ještě na multiplayerové komponentě, nebyla by ani jedna z částí hry dostatečně dobrá. To je nebezpečí, do kterého jdete, když děláte dvě věci zároveň,” uvedl jeden z tvůrců ze studia Machine Games, Tommy Tordsson Björk.
Ten jde dokonce tak daleko, že Wolfenstein 2: The New Colossus nepovažuje za čistokrevnou střílečku, ale spíše za akční adventuru, byť důraz na akci je zde stále jasně patrný.
Jaký je trend?
Vydavatelská společnost Bethesda, která stojí i za Wolfenstein 2: The New Colossus, je známá tím, že se soustředí na silné příběhové zážitky. Stojí za hrami jako The Evil Within 2 (recenze), Prey 2 nebo Dishonored 2.
Naopak konkurenční Electronic Arts v poslední době způsobila nemalou kontroverzi, když se v několika krocích otočila k příběhovým hrám zády a nadále se chce soustředit hlavně na hry s otevřenými světy a multiplayerem.
Komentujte