Že jde grafika her kupředu? Budete překvapeni, 10 let staré Far Cry 2 vypadá lépe než nové Far Cry 5
Tvůrci her se nám neustále snaží tvrdit, jak velký pokrok jejich hry dělají po grafické stránce. Mimo jiné tím ospravedlňují neustále se zvyšující hardwarové nároky. Jenže když se na celou věc podíváte podrobněji, zjistíte, že jde často o tvrzení postavená na vodě.
Na Youtube se nyní objevilo zajímavé video, které srovnává grafickou kvalitu dvou her jedné série. Jde o aktuální hit Far Cry 5, který se mimochodem stal nejprodávanějším dílem série. Jeho sparing partnerem ve srovnání se stal Far Cry 2, tedy titul ze stejné série, jehož zdánlivou nevýhodou je fakt, že vyšel v roce 2008, tedy přesně před deseti lety.
Nesrovnatelná kvalita požárů
Jenže jak je z videa jasně patrné, celá řada detailů je v případě Far Cry 2 propracovanější než v aktuální a tolik opěvované novince. Nejde však jen o detaily. Far Cry 2 se například pyšnil fantastickou simulací šíření ohně. To už je ve Far Cry 5 minulostí – oheň zde nebudí absolutně žádný respekt.
Velmi zajímavý je také fakt, že Far Cry 5 přestal simulovat různé typy materiálů. Ve Far Cry 2 byla řada z nich průstřelná a nebylo tak možné se za nimi dostatečně efektivně krýt. Ve Far Cry 5 se přitom můžete skrýt i za prknem, hlavně že vás není vidět.
Inu, zdá se, že ne vše jde tím správným směrem a vývojáři by se měli zamyslet nad tím, zda pozlátko v podobě prvoplánových efektů, které se dobře vyjímají v trailerech, je opravdu vším a zda by nebylo lepší řešit technickou stránku her komplexně jako kdysi.
Tak jednička je klasika, ale jestli se někomu líbila 2 víc než 3 a 4 tak sorry jako. Možná po grafické stránce ale jinak mimo hlavní herní osu to bylo jen projíždění od stanoviště ke stanovišti a inteligence nepřátel na bodu mrazu. Po vystřílení tam za 2 minuty zas byli hordy. Za mě tedy 3,4,5 super akce.
A mimochodem, autor článku zaměňuje grafiku “t.j. grafické provedení” s fyzikou hry (požáry, rozbitnost, neprůstřelnost atd.)
Ano, je to tak, fyzika byla určitě lepší, jenže… FC2 bylo jednoznačně nejnudnější díl série. Jde o hratelnost, FC vždycky byl o tom prostě pustit hru, pokosit pokud možno co největší množství nepřátel a obsadit základnu a jít dál po své práci. Prostě 30minut-1hodina denně po práci pařba. Nechápu, proč v tom někdo pořád hledá příběh nebo jak moc to je realistické. Jde prostě o střílečku, stejně jako Doom, jenom v sandboxu.
Že jsou Far Cry postupně čím dál větší odpad není novinka, takže i to porovnání není neočekávané. Koneckonců, v době Far Cry 2, kdy byla série odebrána Cryteku, se musel Ubisoft s debilní Duniou(stále jen parodie na herní engine) pokusit konkurovat Crysis. Teď nemusí konkurovat ničemu, takže to má úplně v paži. Je třeba podotknout, že CryEngine 2, pohánějící Crysis je dodnes technologicky nepřekonaný. Od té doby šlo všechno k čertu úlitbou zdechlým konzolím. Původní Crysis dokázal simulovat průchod džunglí tak, že každý list se ohýbal tak, jak se o něj hráč, nebo třeba jen jeho zbraň dotkly. Dnes se… Číst vice »
Díky tomuto video jsem si opět nainstaloval FarCry 2. FarCry 5 mám koupeno na PS4, ale asi ho ani instalovat zatím nebudu…
Díky za toto video. FarCry 2 best of díl…..
Jednička byla stejně nejlepší a to je ve všech hrách na pokračování……
Nic nového pod sluncem. Je to jako srovnávat původní Crysis s ostatními dosti tupými díly. Hlavně že prej grafika. Proč by výrobce zajímala hratelnost, když si většina slepců nevšimne ani toho, že nehraje na otevřené mapě, natož pak nějakých (pro mne podstatných) detailů…
Není to o grafice ale o fyzice….
Panebože, s grafikou to nemá co dělat, jste retardovaný?
Tak nějak mám chuť si znovu zahrát Far Cry 2 a na pětku, i když jsem ji nehrál, se vykašlat 😀 Tohle jsou totiž přesně ty detaily, proč je dvojka můj oblíbený díl 🙂
Zastřelte mě, ale dvojka je můj nejoblíbenější díl série (hrál jsem 1 – 4). Hlavně kvůli atmosféře. Takové svítání v savaně…. 🙂
Každopádně far cry by se měl vrátit do Afriky 😀
Já například far cry 5 hraju a nějak mi tam ty zbytečnosti z dvojky a detily nechybí, proč? Protože ani ve dvojce se neměl čas tyhle hovadiny sledovat 😀 A vývojáři to prostě vidí, proč by tam dávali takový zbytečný detaily, když víc jak polovina hráčů trpí “herní slepotou”. Ostatně ani jediná negativní recenze tyhle detaily nezmiňuje proč asi? 😀
Naprostý souhlas, u her jde vždy o hratelnost na prvním místě. V FC prostě řežba. Tečka. Mě akorát ty požáry serou a zdržují, musím počkat než oberu někoho z vybuchlého auta nebo se pak musím léčit. Kochat se okolím můžou v jiných titulech, jako Dear Eshter apod.
Výsměch hráčům, je vidět, že nové hry mají sice nový kabátek, ale jsou tak daleko od skutečnosti, že už to dál nejde a přitom interakce s prostředím, reálie, fyzika prostředí a další pro vývojáře asi zbytečné prvky v současných hrách prostě nenajdeme a dětem, kteří to hrají je to asi jedno, ale tady je to do očí bijící, jak si se starou hrou vyhráli, aby odpovídala realitě a nové farcry5 je totálně odfláknuté, hlavně rychle udělat a vydělat. Poctivost se jaksi vytratila i z her, fuj!
Ano, prodat co nejvíce lidem. A koupí se to, co se dobře paří. Evidentně takový názor má většina lidí a vývojáři ho respektují. Já nechci simulátor reálného světa, na to jsou jiné hry, já chci pařbu a§la starý doom, kde si 30 minut po práci zastřílím a jdu dělat něco pořádného kolem baráku. Požáry zdržují, nechci je tam.
Na tom videu není vidět srovnání.
tak to chce otevřít oči a nespat u toho
Je to spíš srovnání fyziky, než grafiky.
Když se na to člověk zaměří, fakt je to tragédie, vidět, jak 10 let stará hra byla v tomhle ohledu dál.
Mě hodně na FC5 vadí, že všichni nepřátelé vypadají stejně, jako když stojí vedle sebe 4 týpci a všichni jsou stejní, je to k smíchu, nebo pláči?