Zlevnění Steamu pro velké vydavatele rozzlobilo nezávislé herní vývojáře. Bohatí budou ještě bohatší, tvrdí

Foto: Steam

Společnost Valve se v herním průmyslu postarala o slušné pozdvižení svým nedávným krokem, kdy se rozhodla změnit svou poplatkovou politiku a ulevit nadprůměrně vydělávajícím hrám, které mají v portfoliu většinou velcí vydavatelé.

Netrvalo dlouho a k celé záležitosti se vyjádřili také zástupci nezávislých vývojářských studií, kterých se sice opatření teoreticky také může týkat, ale kteří mají výrazně složitější pokořit obratovou hranici ve výši 10, respektive 50 milionů dolarů, kdy dojde ke snížení třicetiprocentní provize na 25 %, respektive 20 %.

Greg Lobanov ze studia Wandersong nazval krok Valve “úderem do tváře”, protože z bohatých činí ještě bohatší, zatímco menší studia, která počítají každý dolar, z nového systému profitovat nebudou.

Okrádání bezmocných nebo pozitivní krok?

Podle Lobanova tvůrci 30% provizi Steamu platí proto, aby si zajistili propagaci svých neznámých her, které se více či méně dostanou do zorného pole uživatelů této dominantní platformy. V novém systému však budou trpět právě hry, které zatím nejsou známé. Jejich tvůrci přitom zaplatí více než velcí vydavatelů, a dostanou přitom menší protihodnotu.

Proto Lobanov vyzývá hráče, aby si nezávislé hry nekupovali na Steamu, ale na platformě itch.io, kde stojí stejně, ale tvůrcům z každé hry zůstane větší procentuální část.

Také Ramil Ismail, který má na svědomí hry Nuclear Throne nebo Luftrausers, si na nové opatření stěžuje s tím, že pouze způsobí subvencování velkých vydavatelů malými tvůrci.

Naopak Kevin Simmons, který stojí za titulem West of Loathing, kroku Valve rozumí. Podle něj je důležité na Steamu udržet velké hráče, protože pokud by ho oni opustili, hráči je budou následovat na jejich vlastní platformy. To povede k jedinému: také nezávislé hry na Steamu ztratí jejich pozornost.

Hodnotit text
[Celkem hlasu: 0 Prumer: 0]

Šéfredaktor internetového magazínu pro dospělé hráče Gamebro.cz. Dříve působil jako autor v mnoha tištěných i internetových médiích.

1
Komentujte

avatar
  Odebírat komentáře  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Michal
Host
Michal

A já bych zase bral za logické podporovat ty menší tvůrce, protože ti kolikrát stojí za legendárními skvosty. AAA produkce jde postupně do kytek, sice každý rok dostaneme pár skvělých velkých her, ale většina už je jen 1000x viděná patlanina v novém kabátku.